Spring naar bijdragen

Invoer Van Een Jeep Wrangler 2005 Unlimited


Recommended Posts

Hi, even een intro ik ben Lex van der Flier en vandaag tegen jullie forum aangelopen en mij aangemeld. Ik woon op dit moment (tijdelijk) in Virginia Beach, USA. Ik ben in het bezit van een 2005 Jeep Wrangler Unlimited. Deze Jeep is nog redelijk standaard op de bumpers (tubular), de sidesteps en de wielen na (Rubicon 16" met Goodyear 245/75 MT/R, totale hoogte 31"). Ik wil deze Jeep mee naar Nederland nemen, echter zou graag van te voren weten tegen wat voor technische problemen ikdan aanloop. Te denken valt aan de aanpassing van de verlichting, maar misschien zijn er ook nog andere zaken. Graag een reactie hierop. Thx. Lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. smile.gif Mooie keuze, de extra ruimte kan ik zelf iig af en toe best gebruiken.

Waarschijnlijk zijn het de gebruikelijke dingen zoals verlichting waar misschien wat aanpassingen aan moeten gebeuren.

De buitenmaten zijn nogal anders dan de normale TJ, dat zou een reden kunnen zijn voor een typegoedkeuring..

Dan krijg je formulieren als dit: klikkie

Maar voor het zover is kun je natuurlijk beter navragen of er uberhaupt een typegoedkeuring bestaat. Dat kun je dan net zo goed ter plekke doen.

Ik geloof dat er weinig echte problemen zullen zijn. (dat is vaak het moment dat het mis gaat? rolleyes.gifwink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rolleyes.gif Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal eens informeren bij de RDW. Als ik gewoon opgeef Jeep Wrangler 2005 zou men dat accepteren? Het enige wat afwijkt is de 15 inch verlenging. De breedte enz wijkt niet af. Ook zijn de technische gegevens identiek.

Lex

Welkom. smile.gif Mooie keuze, de extra ruimte kan ik zelf iig af en toe best gebruiken.

Waarschijnlijk zijn het de gebruikelijke dingen zoals verlichting waar misschien wat aanpassingen aan moeten gebeuren.

De buitenmaten zijn nogal anders dan de normale TJ, dat zou een reden kunnen zijn voor een typegoedkeuring..

Dan krijg je formulieren als dit: klikkie

Maar voor het zover is kun je natuurlijk beter navragen of er uberhaupt een typegoedkeuring bestaat. Dat kun je dan net zo goed ter plekke doen.

Ik geloof dat er weinig echte problemen zullen zijn. (dat is vaak het moment dat het mis gaat? rolleyes.gifwink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rolleyes.gif Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal eens informeren bij de RDW. Als ik gewoon opgeef Jeep Wrangler 2005 zou men dat accepteren? Het enige wat afwijkt is de 15 inch verlenging. De breedte enz wijkt niet af. Ook zijn de technische gegevens identiek.

Lex

Als je al langer dan een jaar in het buitenland woont, kan je de auto belastingvrij invoeren. Dus geen BPM!(maar dat wist je waarschijnlijk al)

Wat de typegoedkeuring betreft...?

Ik heb in NL geen unlimiteds zien rijden, wel in Duitsland.

Mocht het in NL niet lukken, dan zou je de auto via Duitsland kunnen importeren.

Ik meen dat in NL ze verplicht zijn de auto te nemen indien deze een Europese typegoedkeuring heeft.

Je zult ze niets wijs kunnen maken wat betreft welke uitvoering het is.

Mocht er in NL al een typegoedkeuring bestaan, zal de auto op de verlichting na zonder problemen ingevoerd kunnen worden.

-Trevor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je al langer dan een jaar in het buitenland woont, kan je de auto belastingvrij invoeren. Dus geen BPM!(maar dat wist je waarschijnlijk al)

Wat de typegoedkeuring betreft...?

Ik heb in NL geen unlimiteds zien rijden, wel in Duitsland.

Mocht het in NL niet lukken, dan zou je de auto via Duitsland kunnen importeren.

Ik meen dat in NL ze verplicht zijn de auto te nemen indien deze een Europese typegoedkeuring heeft.

Je zult ze niets wijs kunnen maken wat betreft welke uitvoering het is.

Mocht er in NL al een typegoedkeuring bestaan, zal de auto op de verlichting na zonder problemen ingevoerd kunnen worden.

-Trevor

Thx, Vwb de verlichting enig idee wat moet worden aangepast en zijn hier technische beschrijvingen van? Bv andere koplampen met stadslicht, maar dan moet ook de bedrading worden aangepast. Heeft iemand hier meer informatie over? By the way als iemand iets nodig heeft? Ik kan tegen NL postpakkettarief E6,50 voor max 2kg gewicht dingen opsturen naar NL. Ik moet dan wel van tevoren NL postzegels krijgen want van uit de USA naar NL gaat via Diplo-post.

Lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik weet niet zeker of er een typegoedkeuring is voor de unlimited.

Ik weet wèl dat er een paar rondrijden in nederland, dus waarschijnlijk wel.

Kijk eens bij RDW, ze hebben een overzichtelijke site :huh: waar alles staat wat je nodig hebt.

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/invoeren/invoer_voertuig_uit_land_buiten_EU_en_geen_verhuisgoed.htm

Verder is daar natuurlijk de belastingdienst voor bpm e.d.

http://www.douane.nl/particulier/bpm.html

Bij de BPM komt natuurlijk nog btw.

..zo, leesvoer zat denk ik. Niet schrikken van het uiteindelijke bedrag. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...