Spring naar bijdragen

Motorproblemen 5.2


Recommended Posts

Kan iemand mij please helpen.

Ik heb al eerder in dit forum gelezen (door Roel hij noemt het bokken bij het optrekken > over toevallig dezelfde bouwjaar GC)

Onderhoud wordt door 4x4 Scheveningen gedaan. Die hebben aantal maanden geleden een nieuwe verdeelkap erop gezet en nieuwe (correcte) bougies. Als de auto koud is is er niets aan de hand. Echter als ie eenmaal warm is bij constante snelheid (vooral 80 per uur) is het net of ie inhoudt, of ie gaat hikken. Dit is niet alleen bij het rijden, zelfs bij stationair draaien van de motor voel je het motorcompartiment iets trillen en toeren iets zakken, soms slaat ie zelfs af. 4x4 hebben nu een paar keer de auto bekeken, het een en ander geprobeerd, kunnen echter niets vinden.

Heel frusterend! Kan iemand mij SVP helpen????

Sorry vergeten, 4x4 heeft tevens stappenmotor vervangen maar dat hielp niet dus hebben ze weer de originele teruggezet. B&S Tiel dacht nog dat het 'de as' van de verdeler zou kunnen zijn (slijtage) maar toen ik serienummer van de auto doorgaf kwamen ze daarop terug. Zij hadden in hun (rijke) ervaring nooit zoiets meegemaakt bij mijn type GC (januari 1996)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het eens proberen. Maar ik moet zeggen. De accu is al 2x leeggelopen. Bij 4x4 hebben ze de gewoonte om de deur e.d. open te laten staan tijdens de werkzaamheden waardoor accu leegliep. Afgelopen week ook gebeurd. Accu kreeg weer pit en alles weer OK. Computer wel gereset enzo. Kan het toch proberen maar verwacht er eerlijk gezegd niet zo veel van. Duimen maar, bedankt voor je reactie!

Ik hoop dat anderen dit probleem herkennen en me wellicht op weg kunnen helpen. Ik laat weten of het geholpen heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb dit probleem ook gehad, en heb bijna alles vervangen wat met de benzine en ontsteking te maken heeft.

Het bleek uiteindelijk mijn oxygen sensor (lambdasonde) te zijn.

Als het goed is zitten er bij jou 2 in, de achterste doet weinig en het gaat dan ook om degene die het dichtst bij het motorblok zit.

kost bij de stealer ongeveer 100 euro via e-bay kan het goedkoper.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie respons!

De auto is nu bij B&S in Tiel (voor mij de eerste keer dus afwachten). Zij hebben het een en ander vervangen qua kabels, bougies, rotor verdeelkap en volgens hun is het nu OK. Afwachten. Auto was net ervoor bij LPG installateur echter kon niet aanmelden gezien de uitstoot en waarden (o.a. van LambSonde) niet goed was dus dat moest verholpen worden. Naast dat ook nog eens waterpomp lek (murphy's law!!). Wordt ook verholpen ik ga 'm morgen halen. Ik hou jullie op de hoogte maar ik hoop dat het nu eindelijk eens opgelost is.

thnx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...