Spring naar bijdragen

Quadra trac ,ketting verwisselen


Henk1625
 Share

Recommended Posts

Ik heb hier nog een qt bak liggen en daar wil ik deze winter eens in kijken, hoe moeilijk kan het zijn...gewoon openmaken, ik heb een jeepmaatje die het ook heeft gedaan en het schijnt niet zo heel moeilijk te zijn.De onderdelen haalt hij dan bij B&S, daar kunnen je ook wel verder helpen,mocht het nodig zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf de bak losmaken??

Als het allemaal gelukt is hoor ik het graag... de onze moet er ook een keer aan geloof ik. Als je de bak in zijn achteruit hebt staan, en je geeft gas, trilt de hele auto..... Ben bang dat het aan de automaat ligt.....

groetjes Marcel.

Ik heb hier nog een qt bak liggen en daar wil ik deze winter eens in kijken, hoe moeilijk kan het zijn...gewoon openmaken, ik heb een jeepmaatje die het ook heeft gedaan en het schijnt niet zo heel moeilijk te zijn.De onderdelen haalt hij dan bij B&S, daar kunnen je ook wel verder helpen,mocht het nodig zijn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

De quadratrack uit elkaar halen om de ketting te vernieuwen is heel goed te doen, heb het zelf al 3 keer gedaan. (ik heb ook nog een bak open liggen voor de liefhebbers die eerst willen kijken).

De automaatbak is een heel ander verhaal en daar moet je zelf dus niet aan beginnen !!!!

Een beetje automaatbak revisie kost 1000 - 1200 euro maar dan is hij wel weer helemaal " nieuw" smile.gif

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

De quadratrack uit elkaar halen om de ketting te vernieuwen is heel goed te doen, heb het zelf al 3 keer gedaan.

Groeten Bas

1e 2x fout gedaan omdat het toch tegenviel? tongue.gifwink.gif

Nee is idd goed te doen, zijn diverse revisiesetjes te koop om naast de ketting ook lagers etc te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehh weet ik niet precies,

De ketting is het duurst 200 euro of zo (zeker bij B&S) rolleyes.gif en de pakkingset is 25 euro

Verder is de olie erg duur 30 euro per pint (2 nodig zonder ow gear 3 nodig met low gear)

en dan nog wat klein materiaal.

Ik wil wel een keer helpen als het nodig is !!

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bas wat zijn ongeveer de kosten voor een qt bqk revisie?

Bij B&S rekenen ze voor het aanbrengen van een nieuwe ketting in totaal ongeveer 870 euries.

-Ketting met een prijs van: Euro 204,00 of 282,00 (welke we gebruiken zien we na opening)

-pakkingset : 25,95

-3 ltr olie /per ltr : 19,00

-8 uur arbeid/per uur : 45,00

Genoemde prijzen zijn exclusief BTW !!!

Dus als er alternatieven zijn graag!!

Mijn speling op de ketting is ongeveer 0,8 inch en met het rijden heb ik nergens last van.

Dat klunch geluid wat je wel eens hoort als je na lang recht uit rijden een bocht neemt is een bekend

probleem wat niets ernstig is.

GR

Henkl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Henk,

Daar heeft mijn wagoneer en CJ ook last van en daar rijd hij nog perfect mee.

Hij is pas echt aan vervanging toe als hij over het tandwiel heen klapt (bij veel trekkracht gebeurd dit) en anders mooi zo doorrrijden.

Groeten Bas

Dank je Bas daar denk ik zo over, een beetje rustig aan en je kunt er nog lang mee rijden.

GR

henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...