Spring naar bijdragen

dana 44 ipv amc 20 onder cj7 1978


jorg
 Share

Recommended Posts

Beste mede jeepers

Ik ben van plan om een amc 20 achteras te vervangen door een dana 44, tenminste als ik die voor een redelijke prijs aan kan komen. Want heb ergens gelezen dat 36 inch banden in combinatie met een amc 20 achteras niet zo'n goede verhouding is. Heeft er iemand ervaring mee?

Nu heb ik een aantal vragen.

Naar welke assen (dana 44) moet ik zoeken, welke bouwjaren en waar moet ik nog meer op letten.

Alvast bedankt voor de info..

En als er iemand is die een dana44 of amc 20 as heeft liggen dan hoor ik dat graag.

Ik heb een smalspoor as met een verhouding van 4.10:1 (pinion heeft 10 tanden en de ring 41)

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ik ben bezig onder CJ7 frame 1978 een wagoneer dana44 vooras en dana60 achteras te monteren.

Wordt wel wat breder dan normaal omdat ik de assen niet inkort.

Velgen aangepast zodat e.e.a zo smal mogelijk wordt.

Als je scout assen neemt dan blijft het normale smalspoor.

(zag op marktplaats net een set 44-60 van een brandweerauto te koop staan 1000,-

breedte??)

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat als jee begint met dana 60

dat je wel breed gat uitkome ze

het is wel sterker

als je sterker wilt bouw je gewoon een full floiting kit in je achteras in

volgens mij heb ik onder m'n 5je ook Dana 44 voor en Dana 60 Achter..

Zijn oude assen van 'n Wagoneer '77.

Voor heb ik m'n schommels moeten verzetten omdat de klok midden onder de shassiebalk loopt en dan krijg je je veerstroppen nooit recht er onder.(die blijven schuin staan)

Wel opletten met schommels verzetten dat je de afstanden héél goed in de gaten houd..

Anders klapt je schommel om..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mede jeepers

Ik ben van plan om een amc 20 achteras te vervangen door een dana 44, tenminste als ik die voor een redelijke prijs aan kan komen. Want heb ergens gelezen dat 36 inch banden in combinatie met een amc 20 achteras niet zo'n goede verhouding is. Heeft er iemand ervaring mee?

hoi Geert,

je bent beter/net zo goed af door de huidige AMC20 te versterken (assen buizen vastlassen aan differentieel en eventueel een 'cradle' lassen van de ene naar de andere kant over het differentieel) en dan one-piece assen er in te zetten (als je dat niet al gedaan hebt).

De AMC20 heeft een grotere ring and pinion dan de D44 ...

Ik heb momenteel een D44 onder mijn CJ7 en ga deze volgende week uitwisselen voor een 'gebouwde' AMC20, helaas ben ik wat ver weg om de D44 op te sturen (en het is wide track) wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo jeepers,

Voor mijn vrouw ben ik momenteel bezig een jeepie te maken. Het is een '76 CJ5. Hier heb ik een Buick 231 (3.8) V6 met een TH350 automaat en Jeep-Dana300 in gezet. Onder deze jeep heb ik "onder" de orginele bladveren (Spring-Over-Axle dus) een Dana44 (lockright en 4.10) vooras en Dana60 (lockright en 410) achteras met 37x12.5Rx15 bandjes onder gezet. De (full-size-truck) assen zijn 67" breed (Wrangler 60.5", Scout 58", Wagoneer 59"), maar met een stel orginele (8-lugg) velgen is de totale breedte van de jeep 1.98cm (gelijk aan een Wrangler met 10" brede velgen en 12.5" brede banden). De vooras heeft standaard schijfremmen, de achteras trommels. Ik heb op de achteras gelijk een stel schijfremmen gebouwd. De handrem is hydraulisch geworden.

Om de 37ers er netjes onder te krijgen heb ik de achteras 2.5cm naar achteren gezet en de vooras 2.5 cm naar voren. De voor-patborden heb ik niet hoeven uitzagen. De achter-spatbord openingen wel. Achter 6" TJ spatbordverbreders op gezet en voor 6" CJ verbreders. De bandjes zitten er netje onder.

Als klap op de vuurpijl kan ik melden dat het het weggedrag van het 5je stukke beter is geworden dan met de orginele smalspoorassen en 33x9.5Rx15 AT bandjes. Even voor ieders begrip...... De transmissieplaat is nu 53cm van de grond.

Ik heb er ook foto's van. Ik heb alleen geen idee hoe ik die op dit forum kan krijgen. (altijd gezeik over een URL of zo iets).

Stuur me anders even prive een e-mail (4x4.jos@hetnet.nl), dan zal ik je een paar foto's toe sturen.

Ik weet niet hoe zwaar je rechter voet is en ik weet ook niet hoe extreem je met de jeep te keer wilt gaan, maar in de USA vertelt men dat de Dana44 en AMC20 niet sterk genoeg zijn voor 36" bandjes. Over de Dana30 vooras helemaal nog maar niet te spreken.

Jos Reuling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...