Spring naar bijdragen

Probleem bij starten


Recommended Posts

Hallo beste jeep vrienden,

Ik heb een GC 3.1 TD van 1999, bij het starten gaat de motor niet aan.

Alle dashbordlampen gaan net als normaal branden, in de "on"-stand (sleutel links omdraaien) komt er op het radio/nav scherm de melding dat ik een code moet invoeren.

Na meerdere keren proberen begon de sirene van het alarmsysteem te loeien |(middden op de camping is zuid-frankrijk).

Hierna is de accu vervangen (complimenten aan de ANWB en de depanneur) en kon de auto gewoon gestart worden. Na een dag had ik met de nieuwe accu hetzelfde probleem de oplossing was het koppelen met een andere accu d.m.v. accukabels. Hierna probleemloos 1400km gereden vanaf zuid frankrijk en thuis na een dag weer hetzelfde probleem dat ik met accu oplader 220V/12V weer heb opgelost.

Weet iemand wat de oorzaak en oplossing kan zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo op het eerste gevoel zou ik zeggen dat je een lekstroom hebt,die ervoor zorgt dat je accu na een dagje leeg is.

Veel topics over alarmenellende lijken als uitkomst wel te hebben dat de accu aan zijn eindje was.

Ik zou eens proberen met het contact uit,en de sleutel eruit,de pluspool van de accu te halen,en die in serie te schakelen met een amperemeter.

Dus gezien vanaf de pluspool van de accu: Rode meetpen,amperemeter,zwarte meetpen,pluskabel van de auto,auto,minkabel van de auto,minpool van de accu.

Dan is de stroomkring weer rond en zou de uitlezing van de amperemeter 0 moeten zijn.

Geeft de meter iets anders aan dan 0,dan weet je genoeg...

Succes.

PS Normaal zou je de minpool losmaken als eerste,voor de veiligheid,maar als je inderdaad een lekstroom meet,kom je toch weer uit bij de pluspool,want je gaat dan kijken welke aansluiting de lekstroom heeft.

Wees voorzichtig,je wagen staat zo in de fik bij een kortsluiting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...