Spring naar bijdragen

Voorste as


Recommended Posts

Hallo once again...

Ik heb al enige tijd R.v een gepiep vanuit me wielkast en hoorde het overduidelijk bij de remmentest bij de apk..nou denk ik , herstel weet 90% zeker dat het de voorwiel lager is.

nou wil ik deze gaan bestellen samen met de naaf ( een geheel zover ik weet ) en nu is mijn vraag weet iemand hoe ik erachter kom wat voor soort as eronder zit.Heb een 95 Grand cherokee [ZJ] 4.0 I6

Ik heb een naaf bij 4 Wheel Parts automotive in duitsland gevonden ( perfecte zaak trouwens,eerder daar besteld en goede spullen niet te duur en snel in levering) voor 189 euries wat een stuk goedkoper is als hier in nederland maar daar vragen ze of het voor een DANA 30 is...geen idee waar ik dat terug kan vinden!!!

Heb op mijn build sheet gekeken en daar staat alleen Dana 35C achter as

Wie kan me vertellen waar ik het kan zien/vinden of is er geen verschil in de assen VOOR , maar alleen in de assen ACHTER waar de verschillen zitten in een 95 [ZJ] 4.0 I6

Hoor graag wat jullie denken!

fijne weekend nog

Ff als laatste

RADNABE / RADLAGER vorderachse is duits voor : WIELNAAF EN LAGER VOOR toch voordat ik dadelijk de verkeerde bestel haha mijn duits is nl bagger ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha als hij ooit is losgeweest.... erm ff denken..sinds ik de wagen heb niet...

Dus zal wel een druppel of twee zijn haha maar niets mis mee beetje zweten en vies worden.

blink.gif

en heb een garage aan de overkant waar ik desnoods wat kan lenen zoals een 12kantige dop maatje 13 :-)

als die ooit en keer eerder los is geweest, makkie....... nog nooit los geweest? kost je een zweetdruppel smile.gif

en bdw je heb een 12kantige dop nodig (13)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit klusje net gisteren gedaan.

maar heb de onderdelen in amerika besteld via e-bay voor die prijs die jij noemt had ik er 2 heb nog foto´s gemaakt zal ze later nog plaatsen.

het bedrijf waar ik ze vandaan heb is tapcointernational via e-bay te vinden

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meteen dan maar een kort verslag.

als eerste wiel eraf en remklauw

dscf0353n0oa.th.jpg

remschijf eraf

de 3 bouten aan de achterzijde losdraaien (zitten zeer vast)

dscf0354n6qi.th.jpg

lager gedeelte eruittikken (kan nogal vast zitten)

dscf0356n8gl.th.jpg

dscf0357n7gc.th.jpg

mijn lager viel er in 3 delen uit

dscf0361n3fv.th.jpg

en hier het oude en het nieuwe

dscf0360n6qv.th.jpg

alles weer netjes in het kopervet

dscf0365n9lt.th.jpg

boel weer in elkaar schroeven

dscf0366n5bf.th.jpg

en klaar is klara

tijd voor een grolschje

dscf0369n7oe.th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb jij ze hier ook besteld voor 68 dollar..en zoja..tevreden ermee en wat was je ongeveer kwijt ana invoerrechten en verzendkosten..weet zelf als ik wat bestel uit de states dan komt er nog aardig wat bij door de douane en shipping

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou die dingetjes heb ik ook maar gelijk besteld. Hele handel moet er toch af voor de homokineet hoezen. Kan ik ze beter gelijk vervangen. Kan ik er voorlopig weer tegen aan. En na 230.000Km en 12 jaar zal dat ook geen overbodige luxe zijn.

$ 174.= incl. $ 38.= verzendkosten.

Heb gevraagd of ze van de waarde iets van een dollar of 20-30 kunnen maken. Scheelt toch weer 25% ongeveer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de aankoopprijs plus transport x koers ( 0,83) = de waarde bij binnekomst EEG Hierover 4,5% invoerrechten en over het totaal 19% BTW

dus bv lager usd 88 + usd 25 transport = € 93,80

plus invoerrecht 4,5% € 98,01

plus btw 19% € 116,63

plus UPS administratiekosten € 10,00 € 126,63

transportkosten bij elke leverancier verschillend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was mijn rekening, maar heb er totaal niet bij nagedacht om de waarde lager te laten zetten en moest dus de volle mep eroverheen betalen wat op €45,50 kwam, ik geloof dat ik in euro´s in totaal voor alles €225 kwijt was voor 2 stuks

JEEP GRAND CHEROKEE 93-98 HUB & BEARING 2 $68.72 USD $137.44 USD

Shipping & Handling:

(includes any seller handling fees) $76.15 USD

Shipping Insurance (not offered): --

Total: $213.59 USD

Note:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...