Spring naar bijdragen

Waarschijnlijk benzinepomp probleem.


Recommended Posts

Vanochtend door Carglass een ster in m'n ruit laten repareren en daarna wilde die niet meer starten. Starte normaal en bij het in de achteruit (geen achterruit) zetten sloeg hij af en deed daarna niets meer.

Moter draait mooi door maar slaat niet aan. Haynes er maar bij gepakt en lijstje afgewerk. Te beginnen bij de benzinepomp want benzine zit er zat in. Volgens Haynes eerst luisteren bij contact aanzetten of dat de pomp leven toont. Zou iets van een trillend/vibrerend geluidje moeten zijn. Nou.... hoorde helemaal niets. Contactplug uit elkaar getrokken en gecontroleerd op corrosie maar alles ziet er goed uit. Morgen polen maar eens nameten of dat hij prik krijgt en de pomp nog goed is.

Hoorde paar weken geleden wel een rammelend geluid in de tank. Dacht eerst aan de inhouds meter die los zou kunnen liggen. (als die er al inzit)

Horen jullie wel wat als je het contact aanzet? (moet iemand anders even doen)(of je moet sneller dan het geluid zijn) Gaat om GC 4.0 uit '94.

Morgen Bastings maar eens bellen voor een pomp. Kosten die dingen gebruikt ongeveer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Beest,

Dan zal het de pomp zijn. Hoor helemaal niets en zal dus helemaal dood zijn.

Vandaag even doormeten en dan zal denk ik de hele handel er onder uit moeten (tank e.d.) Heb de bouten van de trekhaak en tank al ingespoten met kruipolie.

Natuurlijk dag ervoor m'n tank volgegooit en d'r zal nog een litertje of 60 inzitten. Dat wordt weer hevelen.

Goeie link trouwens. bedankt. Bij Bastings was een gebruikte € 126,= Kan ik beter een nieuwe laten komen uit de states.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow hevelen.sucsex.... wink.gif

op 1 of andere manier gregen we* slang er niet ver genoeg in (diefstalbeveiliging???) tank laten zakken dmv paletwagen maar 2 met garagekrikken lukt het ook wel

*mav en /me

mav zou bdw nog howtoo maken bedenk ik me net waar blijft die mav?

@ john grand pomp zit in de tank ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mav zou bdw nog howtoo maken bedenk ik me net waar blijft die mav?

De eerste keer uurtje of 3 bezig geweest met kloten met z'n tweeén, daarna in m'n eentje 2x eronder weg gehad, laatste keer in een kwartiertje wink.gif

- stekker van de pomp loshalen

- Slangen van vulopening halen

- banden van de tank lossen tank ondersteunen

- moeren niet helemaal van draadeind afdraaien maar banden losklikken boven in de balk aan voorzijde tank

- tank laten zakken

- benzine-, retour- en evapleidingen loshalen (retour zit niet op model na 1996)

- rondom ring van pomp goed schoonmaken (zand en vuil enzo)

- ring losdraaien en pomp omhoog halen (als er nog benzine in je tank zit blijft er ook benzine in je pomp, die moet je echter wel kantelen om de vlotter eruit te krijgen, dit in 1 vloeiende beweging doen en pomp naast de tank ergens in leeggooien de voortuin was voor mij het meest dichtbij tongue.gif )

- Nieuwe pomp erin (voorzichtig met de vlotter)

- Benzine filter gelijk vervangen!

- tank er weer onder en alles aansluiten

Let op het slangetje vanaf de pomp naar je filter sloop deze NIET

Ik sloopte em en heb iedere dealer afgebeld in NL bleek er 1 zo'n exemplaar in heel europa ergens in spanje te liggen tongue.gif

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste keer uurtje of 3 bezig geweest met kloten met z'n tweeén, daarna in m'n eentje 2x eronder weg gehad, laatste keer in een kwartiertje wink.gif

- stekker van de pomp loshalen

- Slangen van vulopening halen

- banden van de tank lossen tank ondersteunen

- moeren niet helemaal van draadeind afdraaien maar banden losklikken boven in de balk aan voorzijde tank

- tank laten zakken

- benzine-, retour- en evapleidingen loshalen (retour zit niet op model na 1996)

- rondom ring van pomp goed schoonmaken (zand en vuil enzo)

- ring losdraaien en pomp omhoog halen (als er nog benzine in je tank zit blijft er ook benzine in je pomp, die moet je echter wel kantelen om de vlotter eruit te krijgen, dit in 1 vloeiende beweging doen en pomp naast de tank ergens in leeggooien de voortuin was voor mij het meest dichtbij tongue.gif )

- Nieuwe pomp erin (voorzichtig met de vlotter)

- Benzine filter gelijk vervangen!

- tank er weer onder en alles aansluiten

Let op het slangetje vanaf de pomp naar je filter sloop deze NIET

Ik sloopte em en heb iedere dealer afgebeld in NL bleek er 1 zo'n exemplaar in heel europa ergens in spanje te liggen tongue.gif

Suc6

Ik heb het ooit ook voorgehad bij mijn Wrangler, pompje apart niet te verkrijgen.

Ik moest de hele handel met pomp, vlotter en aansluitingen overzetten...

Ja, niet dus, tip gekregen dat een pompje van een Cherokee ook paste en deze zijn wel los te krijgen????

Dus deze geprobeerd en voila past dus, het is alleen een prullenwerkje.

Mooi en simpel klusje om zelf te klaren. Alleen oppassen dat je proper werkt en geen vuil in je tank laat vallen.

Best buiten doen ivm benzinedampen en zien dat er geen ontstekingsbronnen in de buurt zijn.

Kijk ook goed naar de afsluitrubber of deze nog goed is, bij mij was deze verduurd waardoor er van dat woestijnzand van Tunisië in mijn bak is geslopen en de pomp naar de haaien hebben geholpen.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mannen, bedankt voor deze extra uitleg. Altijd handig om een kort en bondige uitleg naast JSM en Haynes te hebben.

Heb de plug doorgemeten en deze geeft nog prik dus d'r is niets mis met de stroomvoorziening. Ook de pressure relief bij de inspuiting gecheckt en daar kwam niets uit tijdens pogingen tot starten. Duidelijk een brandstofpomp probleem.

Even bestellen in de VS.

@ Mav: Hoe lang duurde dat bij jou? Edit: Lezen helpt. 4 dagen dus. blink.gif

Wordt weer lekker knutselen. Zit er toch over te denken om een front to rear swap te doen. Veel te weinig ruimte onder die bak. laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pomp net besteld en kost incl. verzenden $ 132.= (€ 109) Komt nog wel wat import en BTW bij. Maar dat valt in het niet bij de prijzen hier in Nederland. Nog even op zoek naar een benzine filter om dat ding ook gelijk maar te vervangen. Zal ook nog wel nooit gedaan zijn. 'T gaat meestal goed zolang 't goed gaat met dat soort dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb gevraagd of ze de waarde op het pakket zo laag mogelijk willen houden i.v.m. import e.d. We zullen het zien als de pakketdienst aan de deur staat. Maandag even brandstof filtertje halen (€ 25,-) en kan die er vast onder. Van het weekend trekhaak er maar onderuit en protectie van de tank. Kan maar vast gedaan zijn. Palet wagen scoren ergens en naar beneden met die tank.

Die pluggen van het filter e.d. ... Hoe werkt dat systeem? draaien en trekken? Kon het zo snel niet zien toen ik er onder lag. Natuurlijk geen lampje bij.

Is er trouwens een manier om het tot de nok toe vullen van de tank te verbeteren? Als hij voor het eerst afslaat gaat er nog dik 10 liter in voordat hij bij het randje is. Het duurt alleen zo allejezus lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pluggen van het filter e.d. ... Hoe werkt dat systeem? draaien en trekken? Kon het zo snel niet zien toen ik er onder lag. Natuurlijk geen lampje bij.

Die pluggen bestaan uit 2 delen. 1 kunststof hulsje zit om het tuutje van de pomp/filter geklikt en daar valt de plug overheen en klikt hem vast.

Onderaan de plug zit een randje wat je voorzichtig met je handen in kunt knijpen en zo de plug van het hulsje kunt trekken. Kun je er moeilijk bij kun je ook voorzichtig aan de zijkant van de plug de klemmetjes met een schroevendraaiertje indrukken en de plug erafhalen. Daarna haal je het hulsje van het tuutje die je overzet op je nieuwe pomp/filter en klikt dan de plug er zo weer op.

Kijk gewoon even rustig bij je filter naar het systeem, het wijst zich vanzelf. En ja, bovenop de tank wordt ff pielen tongue.gif

Wees wel voorzichtig met dit spul, 't is nogal kwetsbaar zeker als het al wat jaartjes oud is smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom ga je die trekhaak eronderuit halen, was bij mij niet nodig het enige wat ik los moest koppelen was mijn uitlaat omdat ik aan beide kanten er 2 heb zitten.

verder gaat hij er zo onderuit.

Die trekhaak zit onder andere vast op dezelfde plaats als waar de bouten van de tank protector ook zitten. Moet dus helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg gisteren mijn pomp uit usa geleverd (ook 10 dollar waarde + gift aangekruist op de pakbon dus geen extra kosten wink.gif ) dus ik vandaag naar de jeep dealer om een ring tussen de tank en de pomp te kopen.

De magazijnmeester aan het werk gezet en die komt met met de conclusie dat er bij een 96er geen rubberen ring zit sad.gif . Maar ik heb ongeveer 2 weken geleden de tank eronder uit gehaald, benzinepomp er uit gehad en wel degelijk een rubberen ring in mijn handen gehad.

Bij een 97er zit er wel een rubber ring die heb ik nu maar besteld, het enige wat ik nu niet weet is of er dan ook een 97er pomp opzit blink.gif als dit wel zo is dan zit er volgens mij ook ergens anders een benzine regulator omdat deze bij een 96er in de pomp zit.

Weet iemand of dit zo is en zo ja wat gebeurd er als er helemaal geen regulator tussen zit ????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net de brandstofpomp binnen gekregen uit de US. € 0 aan BTW en invoer. Hèhèhè.

Vanavond instaleren. Heb er toch voor gekozen om de tank niet te laten zakken. Had pijpsleutels nodig. (lange bouten) om de tank protector te verwijderen, en dan nog het probleem om in m'n eentje een tank met 70-80 liter btrandstof op een fatsoenlijke manier naar beneden te krijgen.

Via de site JEEPHORIZONS.COM een ander oplossing gevonden. Gat in de bodem van de laadruimte en hierdoor de pomp vervangen.

Zal een "HOW TO" maken en publiceren op 't forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die heb ik ook wel eens gezien, maar vind ik zonde. zo moeilijk is det niet in je eentje bij mij zat er vorige keer nog een liter of 40 in heb toen eerst de tank eronderuit gehaald en daarna 20 liter overgeheveld om hem terug te zetten.

Ik heb het dus ook in mijn eentje gedaan, maar het is jouw jeep en dan krijgen wij wel weer mooie plaatjes hier tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zit er in en loopt weer als een zonnetje. Wat kiekjes gemaakt en die zal ik dit weekend uploaden om er een "how to" topic van te maken. Heb maten exact opgenomen van waar te boren en zagen.

Zit nu een mooi RVS plaatje van 30x30 op welke weer netjes op de bodemplaat is gekit. Tapijt er weer over en...PRESTO!

Tja... en zonde? Boter op je kont en droog brood eten is zonde. Als het werkt en het niet zichtbaar is voor het oog is het volgens mij nooit zonde.

Zowieso belachelijk dat ze daar niet een luik hebben zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
bij mij hadden ze 10 euro waarde er op gezet dus kwam niks bij aan extra kosten

Ja bij mij dus ook de benzine pomp stuk, even 2 vragen als je je auto biet opkrikt krijg je dan de tank eronder vandaan ?

en wil je mij het web adres doorgeven waar jij die pomp besteld hebt

gr ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...