Spring naar bijdragen

Ik ga m'n homokineet hoezen vervangen,


Recommended Posts

Volgend weekend wil ik m'n homokineet hoezen gaan vervangen. Wordt een leuk klusje. Remblokken eraf, schijven eraf. Aandrijfassen eruit en hoezen vervangen en vice versa.

Nog tips voor wat voor vet het beste geschikt is voor de kineten? Zit vet bij de hoezen maar het lijkt me een beetje weinig. Zinvol om hele kineet uit elkaar te halen, schoonmaken en opnieuw te vetten?

Wat is makkelijkste manier? Heb via forum al een en ander gevonden via de diverse links en het gebeuren is me duidelijk.

* Sleutel maat 36

* 12vlakssleutel maat 13

* ?

* ?

Ohja, ik ga gelijk m'n diff. olie vervangen voor. Nu zit er achter LS toevoeging bij. Wordt dat voor voor ook aangeraden?

Gebruik diff. olie van Kroon zoals via hun site geadviseerd.

En waarom zijn er geen hoezen met velcro (klitteband) sluiting leverbaar. Scheelt zo verdomd veel werk. mad.gif Of heb ik zojuist een uitvinding gedaan? laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Sleutel maat 36

* 12vlakssleutel maat 13

* ?

* ?

*Heel veel kruipolie

*een hele grote hamer

*een blauwe hamer

Begin deze week dan alvast met het inspuiten van de 3 bouten die los moeten want die zitten muurvast. Dat is eigenlijk het enige lastige aan dit klusje. thumbsup.gif

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat dat klitteband betreft is het geen nieuwe uitvinding..

Is al eens gedaan maar blijkt niet te werken anders was het wel beter bekend .

Maar zou wel een stuk werk schelen i.d.d.,scheelt dan weer veel werk.

Hoop dat je er op tijd bij en je homokineet zelf al niet veel geleden heeft .

Is te zien aan of er nog vet in zit.

Ook als je ze al hoorde kraken zegt al genoeg , meestal als dat zo is is de kineet ook kapot en moet vervangen worden eigenlijk.

Indien dat het geval is kun je dit nu beter gelijk doen , komt anders op korte termijn toch wel .

Een kapotte kineet is ook best gevaarlijk en kan maken dat de as eruit schiet met alle gevolgen van dien.

Kijk dus alles FF goed na en ook goed schoonmaken voor je de hoes of kineet evt. monteerd .. Gr. J.G wink.gifcool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kineet is nog OK. Heb dat gecontroleerd toen ik zag dat de hoes kapot was. Gelijk vol met vet gepompt om verdere schade te voorkomen.

Heb die 3 bouten al een paar keer met WD40 bespoten. Hoop ook dat die makkelijk los gaan straks. Sleutel met een flinke arm zou de klus moeten klaren. Denk dat ik maar een adapter maak voor de sleutel zodat ik een grotere arm heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

K#t met een hoofdletter K. Auto netjes op de blokken, Wielen er af. As moer geprobeerd los te maken met een sleutel 36. Blijkt de mond waar de moer in ligt wat taps toe te lopen en krijg ik de sleutel er niet ver genoeg op. 1 cm. blijkt echt te weinig en met veel kracht schiet de sleutel er af. Pogingen met kruipolie, blauwe hamer leiden allemaal tot niets. KUT!

Boeltje maar weer rijklaar gemaakt en deze week maar eens met B&S bellen. Moet toch gekeurd worden voor 1 mei. Kost dan wel een paar eurotjes maar zij hebben de spullen staan die wel passen. Hoezen heb ik in ieder geval al. Scheelt toch weer een "paar" centjes.

GRRRRRRRR frusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...