Jump to content

Recommended Posts

Hoi mijn naam is Fred,

51 en vader van 3 jongens en woonachtig in de achterhoek.

Sinds een jaar in bezit van Samuria 4 wiel drive en heb mijn zinnen gezet op iets groters. Verschrikkelijk klus geweest enorm verrot op de toen nog voor mij onbekende bekende plekken.

Wil dit nu vraag voorkomen😄

Wil nu een Jeep CJ uit 1977 op lpg kopen maar hierin geen ervaring. Heb er 1 op het oog. Echter dit betreft een bedrijfswagen kenteken dus 2 zit plaatsen. Ik wil hiervan een 4 zitter maken.

Vraag is of dit een simpele klus gaat worden bij de RDW? 

Andere vraag, hieruit voortkomend, er ligt nu een gastank in laadruimte. Zijn er standaard gastanks in de handel die op de bestaande/ huidige benzinetank geplaats kan worden ingebouwd.

Hoor graag wie hierin ervaring heeft en mij hierin wil informeren.

Alvast bedankt

Groet Fred

Welkom Fred,

is het deze jeep toevallig? 

http://link.marktplaats.nl/m1545611924?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Als het deze jeep is ziet hij er netjes uit. Prijs is netjes voor een V8. Zie ze geregeld voor beduidend meer staan. Dus kijk wel alles goed na ook onder de jeep.

Als je naar de RDW gaat zorg dat alles klopt en correct is aan de jeep zoals die bij hun in het systeem staat. Een chassisnummer die wel hetzelfde is maar door de vorige eigenaar er zelf in geslagen is bijvoorbeeld kan al problemen veroorzaken aan het begin van de keuring. Het blijft namelijk soms Russisch roulette bij de RDW. Sidemounted uitlaten zijn bij invoerkeuring niet toegestaan. Geen idee of RDW daar over valt bij omkeuren van grijs naar geel.

Gastank is ook onder de jeep te leveren eventueel maar ook achter het bankje indien nodig. Alles is hierin mogelijk. De jeep is inderdaad groter als de samurai alhoewel ik niet durf te zeggen of je passagiers straks achterin ook zullen zeggen dat ze er qua ruimte op vooruit zijn gegaan.

FAA47627-670B-43C2-9DC8-38318CB9CF71.png

Edited by michel1972

Hoi Michel, ja dat is um. Dank voor je tips.

Kort verslag.

Afgereisd naar Akkrum, uiterst vriendelijke jongeman als verkoper/eigenaar.

Van buiten smetteloos, van onder veel aangelast op de bekende plekken en daar was het voor nu mee klaar. Echter, mijns inziens volgt er komende jaren nog veel meer.

Hebben besloten er vanaf te zien. Heb daarvoor helaas nu voorlopig geen tijd.

Zoek tocht gaat verder naar een onversleuteld exemplaar welke visueel best iets minder mag zijn.

Groet Fred