DutchMud Geplaatst January 26, 2017 Rapporteren Share Geplaatst January 26, 2017 (bewerkt) Er zijn genoeg tips en tricks voor het kopen van een YJ Jeep, het zwarte schaap van de Wrangler familie met vierkante oogjes. Graag zou ik mijn tips and tricks willen delen om nieuwe en misschien oude YJ owners een kopzorg te besparen. Dit is informatie die ik over de laatste 2 jaar bij elkaar heb gescharreld online. Ik kon zo 1 2 3 niet echt iets vinden met deze informatie, dus mocht er iets in deze trant al zijn mag dit op slot! Alles eerst. Get rid of that Dana 35! Tenzij je op 31" banden blijft rijden. De Dana 35 staat er vrijwel om bekend bij de C clips te breken en vervolgens aan de wandel te gaan. Wil je de Dana 35 behouden en met grotere banden willen rijden zou ik adviseren te upgraden naar de Yukon Axle kit. Terwijl je dan toch aan het knutselen ben zou ik zeker een truss installeren aan de bovenkant van je as om te veel flex van de behuizing tegen te gaan. Verwijder het vacuum systeem. Met name hier in de VS waar wij achterlijk koude winters hebben en er zwembaden aan zout op de wegen gestrooid word. Het vacuum systeem is een van de meest beruchte delen die stuk gaat of niet juist werkt. Er zijn hacks zoals een posi loc systeem, maar na enige aantal keer zo te hebben gereden kwam ik er gauw achter dan zelf aan een kabel trekken vervelend word! Of te wel weg met het hele systeem en vervang het voor een solide binnen as van een Dana 30 van een TJ of Cherokee. Ford 8.8 achter as De meeste YJ's komen met een drum brake systeem en er zijn kits op de markt om deze om te bouwen naar een disk brake systeem (mijn excuses dames en heren ik kan niet meer op de Nederlandse benamingen komen!) Hier een lijstje met assen van welke Ford wagens te gebruiken: Als de donor as van een '90 - '94 Explorer is kan je verwachten dat deze met drum brakes komt. '95 en later komen met disc brakes. Er zijn overigens conversion kits beschikbaar om de oudere as met drums om te bouwen naar discs! Extra informatie verschil tussen Dana 35 en Ford 8.8 (waarom krijg ik dit plaatje niet groter?) Dynamo Ben je op zoek naar een dual battery systeem om je onboard lucht compressor of je dikke sub systeem van voldoende power te voorzien: De dynamo van een '98 - '99 grand Cherokee is 90 ampere ipv 45. Het enige wat je moet doen is de pulley van jou originele overzetten naar de nieuwe. Dit is het zo'n beetje wat er in mijn verzameling zit. Mocht je er iets aan hebben laat even een bedankje achter. Mocht je er niets aan hebben, laat dat ook even weten Tijd om terug naar mijn grot te gaan en een rijdende Jeep voor van de zomer te hebben! Last but not least: Geschiedenis van de Jeep zien in de zin van wanneer deze was gekocht, wat voor onderhoud en of deze schade ooit heeft gehad. https://www.vehiclehistory.com/vehicle/land.php January 26, 2017 bewerkt door DutchMud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.