Spring naar bijdragen

Kan ik sneeuwkettingen gebruiken


Recommended Posts

HI,

Ik ben in het gelukkige bezit van een Jeep Grand Cherokee limited uit 2002. Nu zegt mijn instructieboek dat ik geen sneeuwkettingen om mijn standaard 235/65/R17 banden mag leggen ivm onvoldoende speling met het chassis. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik ben bang dat de oostenrijkse politie erg weinig begrip kan opbrengen voor Jeep :-(

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwam dit tegen op Jeepforum.com http://www.jeepforum.com/forum/f197/can-i-really-not-use-tire-chains-my-grand-cherokee-978250/ Maar voor Oostenrijk moet je daar niet gewoon winter banden hebben? Heb je nu een reden iig om een 3.5" lift kit te installeren:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de ANWB:

Het gebruik van winterbanden is van 1 november en 15 april verplicht bij winterse omstandigheden (sneeuw, sneeuwmodder of ijs). Indien je auto niet over winterbanden beschikt, ben je verplicht sneeuwkettingen te gebruiken.

Buiten deze periode kan het gebruik van winterbanden in Oostenrijk op bergwegen verplicht zijn. Dit wordt aangegeven met een verkeersbord. Winterbanden in Oostenrijk moeten een minimale profieldiepte van 4 mm hebben.De banden moeten voorzien zijn van de M+S aanduiding.

Sneeuwkettingen in Oostenrijk

Bij winterse omstandigheden is het verplicht sneeuwkettingen te gebruiken als de auto geen winterbanden heeft. Het wegdek mag daarbij niet beschadigd worden, dus de weg moet bedekt zijn met sneeuw of ijs.   

Het gebruik van sneeuwkettingen is verplicht indien dat aangegeven wordt met een verkeersbord. De maximumsnelheid is 50 km/h. De sneeuwkettingen moeten op de aangedreven wielen worden gemonteerd.

ter aanvulling: Banden met alleen het bergsymbool of de sneeuwvlok voldoen hier niet. Ook wordt graag de 4mm profieldiepte niet gecontroleerd door de bezitters (wel door de popo).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...