Spring naar bijdragen

uitlaat


zeehond
 Share

Recommended Posts

Ik ben van plan om mijn katalysator ertussenuit te halen.

Het is een YJ 2.5 uit 1991 dus het zou geen probleem op moeten leveren met de keuring.

Nu heb ik wel eens gelezen dat als je de plus en min van de accu losneemt en een bepaalde periode tegen elkaar houd dat dan de computer zich "reset".

Heeft dit zin om dit te doen als je de katalysator eruit haalt om alles even opnieuw in te regelen? huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is zo gedaan, met een haakse slijper heb je hem er zo af, daarna even schoonborstelen en dan kun je hem aan een stuk uitlaatpijp lassen, die is algemeen verkrijgbaar bij de automaterialenhandel, zo heb ik het ook gedaan, enige is dat je de flens wel haaks op pijp moet lassen, anders krijg je hem niet goed dicht met de pakking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pullie, heb jij nog verschil gemerkt toen je hem ertussenuit gehaald hebt in vermogen en geluid?

Er zit bij mij iets los vandaar dat ik hem eruit haal maar het zou mooi zijn als het iets scheelde.

Verder zou het geluid ook wel wat voller mogen zijn maar om nou een paar honderd euro uit geven aan een speciale uitlaat gaat me ook te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb tegelijkertijd mijn demper vervangen door een flowmaster demper, maar het geluid is merkbaarder, stationair lopend klinkt het bijna als een V8, als ik jouw was zou ik ook meteen de demper vervangen door een cherrybomb, die zijn niet zo duur, als je demper nog goed is hoeft het niet meer als een tientje te kosten als je het zelf kan lassen of een tientje en een kratje pils om een kennid het te laten lassen, je kan het ook bij een garage proberen als je de pijp en de flens al klaar hebt kunnen ze het in 5 minuten lassen, vermogen voel je wel iets van maar niet denderend veel, misschien in combo met een open luchtfilter en een demper met betere doorstroming wat meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...