mvd1968 Geplaatst May 18, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2015 De brandstofmeter en de temperatuurmeter doen het beide niet. Nu heb ik heel wat engelse info gelezen over fault finding. Redelijke ingewikkelde materie. en gezien het overvloedige technische engels een opgave. Zijn er jeepers met ervaringen mbt dit onderwerp?Als 75% dezelfde oorzaak heeft kan ik beter daar gelijk beginnen? En als het nu helemaal niet lukt kan ik ook een extern temp meter aansluiten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst May 18, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2015 kijk even bij how to,s op het forum staat een link die het helemaal beschrijft met foto's gewoon in Nederlands is een algemeen probleem bij een cj meters vervangen en nergens geen last meer van is heel makkelijk zelf te doen maar aan de goede meters komen is een groter probleem bijna overal in back order Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst May 18, 2015 Rapporteren Share Geplaatst May 18, 2015 heb je de meters en de tank+sensor nog van een cj,dit is misschien wel handig om te weten voordat je iets gaat bestellen. ik zou eerst de boel eens doormeten,heb je wel 12 volt bij de brandstofmeter? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvd1968 Geplaatst May 19, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 19, 2015 Ga de cj vrijdag pas halen. Dan ga ik even kijken en meten. Ben me alvast geestelijk aan het voorbereiden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvd1968 Geplaatst May 25, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2015 (bewerkt) Vanmorgen de klokken eens bekeken. 12v was rechtstreeks aangesloten Op de temperatuurmeter. Het verbindingsstuk was niet aanwezig dus de tankmeter had geen spanning. Nu heb ik gelezen dat het verbindingsstuk een voltage regulator is can 12v naar 5v. Ik denk dat de temp meter dus is overleden. Tank meter weet ik nog niet maar die zag er ook niet fris uit Wat is nu de beste oplossing? Als ik 2 nieuwe meters koop heb ik dan nog dat verbindingsstuk nodig? Of doen de nieuwe het op 12v? En die nieuwe omix klok compleet, is die wel 12v? May 25, 2015 bewerkt door mvd1968 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvd1968 Geplaatst May 28, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2015 vandaag even de klok eruit gehaald en opengemaakt.Zowel de fuel als de temp doorgemeten. Fuel geen ohm waardes en bij de temp wel waardes.Daarom de fuelmeter opengemaakt en die was dus duidelijk defect. De temp meter ziet er best nog wel nieuw uit. Misschien dat die ooit vervangen is. Ik heb een hele nieuwe klok besteld ondertussen en die verwacht ik over 2 weken. Nu werkt de temp meter normaal met de verbindingsbrug die het voltage van 12v naar 5-7v verlaagd. Kan ik de tempmeter ook zonder de fuelmeter gebruiken en hoe kan ik dit het beste doen? Is er bv een compacte oplossing die van 12v bv 5 volt maakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mvd1968 Geplaatst June 7, 2015 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2015 Het hele probleem is ondertussen opgelost: Nieuwe temperatuursensor Nieuwe Brandstofsensor tank Nieuw brandstoffilter Nieuwe slangen tank Nieuwe tank (viel spontaan een gat in bij verwijderen) Nieuwe bedrading getrokken naar tank en naar temperatuursensor Nieuwe OMIX snelheidsmeter incl nieuwe temp en fuelmeter. Sta weer een paar honderd op achterstand maar alles werkt weer als een speer...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.