Spring naar bijdragen

Aanjager Verwarming Doet Het Niet


Recommended Posts

Hallo Rob,

 

Vooreerst ook een gelukkig nieuwjaar gewenst, en veel Jeep plezier hoop ik .... :thumbsup:

 

Wat die aanjager betreft:  je kunt verschillende problemen hebben:

 

1) de zekering, zit in de power distribution center onder de motorkap, en is nr. 1: http://www.wjjeeps.com/misc/power_dist_ctr_02.jpg

2) de motor kan defect zijn, dan is de unit te vervangen

3) de blower resistor is gaar...:  zie dit filmpje:

3) de printplaat met de electronica die achter de knoppen zit kan ook naar de haaien zijn. 

 

Heb je al een zelftest gedaan op de clima- unit ?

 

Hier heb je alvast wat lectuur:  http://www.wjjeeps.com/climate.htm

 

grt

 

frans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Grappig...... Gisteren de 'blower power module' in m'n '98 ZJ vervangen.

 

Ik had al getest dat de blower motor zelf nog werkte, dus het kon eigenlijk niet veel anders zijn dan de power module (en dat was dan ook zo).

De blower motor was er afgelopen zaterdag van het ene op het andere moment mee opgehouden en met het weer van deze week is dat geen pretje.......

Half Nederland afgebeld, maar niemand had er een. Gelukkig had Maasbach 4x4 nog een tweedehandse liggen :thumbsup:

 

@Robbie1: Mocht jiij ook die power module vervangen hebben en de oude nog hebben, daar heb ik misschien wel interesse in.

Uit pure interesse voor electronica ben ik benieuwd in hoeverre de module van jouw WJ anders is dan die van mij.

 

Groet,

Antoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Antoon,

 

Dat interesseert me ook allemaal.

 

Ik had zo een duizend jaar geleden, een chevrolet corsica verkocht, met een 2.2 eFi motor erin.

 

De volgende eigenaar heeft er jaren mee gereden, die auto was onverslijtbaar, ... tot op een dag hij stratenoud was en de man hem had weggedaan.

 

Ik zei hem, h

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Frans,

 

Tja...... Zo gaat dat tegenwoordig........

 

In de Service Manual staat letterlijk het volgende over de blower motor power module: "The blower motor power module cannot be repaired and, if faulty or damaged, it must be replaced."

Ofwel, al is er een weerstand van een paar cent doorgebrand, toch de hele module vervangen (

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...