Spring naar bijdragen

Maximale bandenmaat ZJ 1997


Recommended Posts

Hey allemaal!

Mijn tussenbak (visco) is langzaam aan het overlijden en heeft gezorgd voor versnelde slijtage van mijn voorbanden (voornamelijk rechtsvoor). Uiteraard moet die worden gerepareerd, maar da's een duur geintje en wordt sparen ;-)

Nu moet ik in elk geval nieuwe banden hebben. En aangezien het permanent 4x4 is moeten de diameters van de banden gelijk blijven. Ik zit er dus aan te denken om alle 4 de banden te vervangen, maar zou het liefst een maatje breder willen.

Nu zit er 245/70R16 onder (GoodYear Wrangler HP). Wat is de maximale maat die ik eronder kan zetten zonder aanpassingen? Past 265/70R16 ook? De banden voor een GC zijn overigens een stuk duurder dan voor een standaard personenwagen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ondertussen veel gelezen en gezocht op internet (bedankt voor jullie reacties!) en nu moet het er toch maar van komen. Denk toch dat ik voor de maat 265/70R16 GoodYear Wrangler HP ga. Nette prijs en lekker breed. Qua diameter scheelt het niet veel (bijzonder weinig) met mijn huidige 245/75R16 dus dat moet wel lukken. Ik hoop alleen dat ik de breedte kan laten monteren op mijn originele 16inch velgen.

Ik begrijp uit de reacties dat er dus niemand deze maat op z'n originele velgen heeft? Kan ik daar nog tegen problemen lopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Rim Width Range: 7 - 9 in voor 265/70R16, dus kan op orginele velgen

laugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.giflaugh.gif

Ik rij met 9 inch brede velgen met daarop 255/65/16 109H banden.

Rijd prima en de banden raken de auto nergens.

Als je goedkopere banden zoekt kijk dan eens op www.offroadreifen.com.

Maat invoeren en kijken wat je wil.

Voor weinig op de deurmat, alleen even laten omleggen door de garage en klaar!

Voor de Visco van je kan ik, wederom, alleen maar zeggen kijk op e/bay, voor € 400 heb je een originele thuis.

Inbouwen door garage is met € 250 incl olie ook klaar.

Kun je toch nog op vakantie dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...