Spring naar bijdragen

Hoge Verbruik Diesel


Tolis4x4
 Share

Recommended Posts

Ik heb 1000 km geleden nieuwe koppen gemonteerd bij mijn  cherokee 2.5td (1996 192k),

geen problemen meer met temp maar wel getik van de kleppen en heel hoog verbruik ( laatste tank 1 op 5.8).

De garage vertelt mij dat het normaal is.......ik had vroeger een verbruik van bijna 1 op 9.

Kan een slechte uitlaat het verbruik negatief beinvloeden? 

De kleppen zijn ook nieuw, 

Alvast bedankt voor jullie adviesen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogen we dan aannemen dat sinds het plaatsen van de nieuwe koppen, het verbruik de hoogte is ingegaan ?

 

Heb je abnormale symptomen zoals extra rook, of slecht starten ?

 

Met zo'n verbruik zuigt hij wel lekker aan de teut dan hoor.

 

Mijn WH 3.0 verbruikt zo'n 1:9 en dat voor een tank van 2.4 ton...  en dat vind ik zelfs ook al redelijk veel.

 

Mijn buurman heeft een mobilhome van 3 ton en daar ligt een 2 liter diesel in die 1:12 loopt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij staart in een keer en hij rookt niet.....

ik heb ook het idee dat af en toe mijn voor remmen blijven licht hangen.

Zou het kunnen zijn dat de auto meer verbruikt door de remmen?

Ik test ze regelmatig door de jeep te laten uitrollen in zijn vrij en af en toe voel ik aan de velgen,

de voorste zijn altijd warm en de achterste zijn koud, is het normaal dat ze warm worden?(niet heet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de WJ's heb ik vaak gehoord dat de achterremmen bleven hangen, waardoor de zaak wel eens vastliep.  Maar dan gaat gans die wielhub gloeiend heet staan.

 

Normaal is het wel zo dat de lagers en de assen wat warm worden als je een serieuze rit doet, maar ze mogen in ieder geval niet gloeiend heet worden.

 

Ik jouw geval zou ik eens proberen de Jeep op te krikken op de vooras, met beide wielen van de grond en dan met de tussenbak in 'N' eens kijken of de wielen wel soepel draaien.  Doe dan ook eens hetzelfde met de achterwielen en dan ben je al gerust dat het daar niet zit.  Als de wielen stroef lopen, is dit voor de motor hetzelfde alsof je met een paar ton aan je trekhaak hangt...

 

In ieder geval is jouw verbruik echt wel heel hoog voor een 2.5 diesel.  De meeste bestelwagens met een 2.5 erin lopen makkelijk 1:10...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is zeker vrij hoog , ik heb pas mijn koppen moeten laten vervangen  en eerlijk gezegd heb ik nog niet gekeken of hij meer gebruikt.

met de 31 inch banden liep hij normaal 1 op 10 /11 ,moet ik wel zeggen dat ik door warmteproblemen niet boven de 100 heb gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...