Spring naar bijdragen

Honde/bagagerek


Erik
 Share

Recommended Posts

Voor de vakantie ben ik op zoek geweest naar een passend en betaalbaar rek voorin de kofferbak omdat de hond mee zou. Niet gevonden, de standaard rekken passen niet, het originele rek is nogal prijzig. Dus zelf aan het knutselen geslagen, misschien ook een tip voor mensen met eenzelfde idee. En misschien heeft iemand nog ideeen voor verbeteringen.

Het rek is gemaakt op basis van een bedbodem van staal, lekker stevig vanwege de meerdere dikkere spijlen. Gekocht bij een kringloopwinkel voor 7 euro. Op maat geflexd met behulp van een mal (en flex natuurlijk smile.gif ). Onderin heb ik gaten geboord en schroefdraad getapt zodat ie met het in- of uitdraaien van de pootjes (een draadeind M10, met onderaan een plaatje staal van met een moer die daar weer op gelast is) in hoogte verstelbaar is, daarmee klem ik het rek vast tussen kofferbakbodem en plafond. Het bovenste deel van het rek afgeschermd met een stukje verwarmingsbuisisolatie, ter voorkoming van beschadigingen.

De hond bleef uiteindelijk thuis, maar ook voor het op z'n plaats houden van opgestapelde bagage heeft het ding goed gewerkt.

Honderek1.jpg

Honderek2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...