Spring naar bijdragen

Radio Inbouwen


 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jac,

Dat zal van je radio afhangen. Het meeste moderne spul heeft een electronische afstemming op de radiozenders, en die heeft een geheugen. Om de zenders te onthouden heeft-ie dus altijd stroom nodig; een permanente + draad voor pakken. Afgezien daarvan gaat er ook een geschakelde + naartoe, voor de rest van de radio, versterkertje, scheidingsfilter, etc.

Je kunt ze natuurlijk allebei op een vaste + aansluiten, dan heb je ook muziek zonder de sleutel in het contact om te draaien. Je radio zal dan altijd iets gebruiken (ook als-ie "uit"staat) en het risico van aan-laten-staan-als-je-uitstapt is aanwezig. Geen idee of dat goed is voor je radio.

Oudere types (ik heb er geheel in stijl met het bouwjaar een radio-casettespeler in gezet) hebben alleen een geschakelde + nodig.

De kleurcodes van de draden klopten overigens voor geen meter met de Haynes manual; een vorige eigenaar had de boel al fijn versleuteld. Pluggenzooi had ik ook nix aan; dat moet toevallig maar op jouw radio passen. Knipknip.

Ik heb een paar + draden gevonden, multimeter erop, en zekeringen losplukken, zodat ik wist welke draad over welke zekering zat. Een uitgezocht die voldoende vermogen kon hebben, en daarmee de boel ingebouwd.

Hopelijk heb je er wat aan zo.

succes!

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...