Spring naar bijdragen

Probleem Met De Verwarming


lynxmania
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een YJ 4.0 HO van het bouwjaar 1995.

 

Het is nu al een tijd dat ik vaststel dat er steeds warme lucht uit de ventilators komt (zowel die aan de voorruit als die onderaan aan de voeten).  Niet echt leuk als het warm is buiten, ik word er soms zelfs ziek van.

 

De verwarming staat nochtans uit.  De twee 'pinnen' staan helemaal links.  Als ik de bovenste pin op 'vent' zet en de onderste helemaal naar links, dan blijft er warme lucht uitkomen.  Als ik de boventse pin op 'heat' zet, dan voel ik nochtans dat er in het systeem zich 1 of andere 'klep' zich verplaatst.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

 

Thx

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik heb een YJ 4.0 HO van het bouwjaar 1995.

 

Het is nu al een tijd dat ik vaststel dat er steeds warme lucht uit de ventilators komt (zowel die aan de voorruit als die onderaan aan de voeten).  Niet echt leuk als het warm is buiten, ik word er soms zelfs ziek van.

 

De verwarming staat nochtans uit.  De twee 'pinnen' staan helemaal links.  Als ik de bovenste pin op 'vent' zet en de onderste helemaal naar links, dan blijft er warme lucht uitkomen.  Als ik de boventse pin op 'heat' zet, dan voel ik nochtans dat er in het systeem zich 1 of andere 'klep' zich verplaatst.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

 

Thx

Lynxmania,

Klinkt als iets wat ik ook 's heb gehad met mijn YJ uit "95.

Kijk even boven de voeten van de bijrijder. Daar zit die  ronde pot van zwart kunststof, die deel uitmaakt van de ventilatie. Uit dat ding steekt een gehoekt stangetje naar buiten, en daarover hoort een plaatje met een langwerpig gat te vallen. De een zit aan je knoppen vast, de ander aan een klep, die de  warme/koude lucht mixt.

In mijn YJ had de boel een schop gekregen, was het plaatje van dat stangetje af geschoten, en kreeg ik constant hete lucht. Is zonder gereedfschap weer terug te plaatsen.

Is dat niet het euvel, dan blijft daarbinnen een klep hangen en wordt het opensleutelen met die boel.

Succes!

Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...