Spring naar bijdragen

Sloten En Contactslot Vervangen Inlezen Sleutel!?


PepijnS
 Share

Recommended Posts

Hoe werkt dit bij de wrangler? Je hebt de fabrieks af sleutel met transponder kun je een nieuwe/2e hands set opnieuw in laten lezen ivm de startonderbreking bij de dealer of moet er op chassisnummer een set + sleutels besteld worden?

 

De sloten of de sleutel beginnen namenlijk te slijten en willen niet altijd even makkelijk meer open ondanks een hoop wd40 :-)

 

En wat is uitwisselbaar? Zou bijvoorbeeld een set deur en achterklep + contactslot uit een XJ of WJ passen? Die staan er over het algemeen wat meer voor 2e hands onderdelen!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van welk jaar is je TJ? Ik heb een owners manual gedownload van de TJ 2004 en daarin staat beschreven hoe je ook zelf een nieuwe sleutel met transponder kunt toevoegen. Dan heb je ook geen pincode nodig (die de meesten van ons waarschijnlijk ook niet meer hebben) en hoef je ook niet naar de dealer. Het ligt er ook aan of je de zwarte of grijze transponder sleutel hebt geloof ik.

Heb het zelf nog niet geprobeerd maar het is niet zo moeilijk. Je moet wel 2 nog werkende "Sentry keys" hebben.

Kan het je pdf bestand evt. doormailen maar op www.jeep.com staan alle owners manuals vanaf 2004 van Jeep en deze zijn gratis te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1999, Ik heb helaas maar een transponder sleutel (de grijze) en pincode?  :blink:  :D

Dan kun je het helaas niet zelf doen en zal je naar een Dealer moeten om een nieuwe transponder sleutel in te laten lezen. Is wel een duur grapje denk ik :mellow:

Het SKIM (Sentry Key Immobilized System) is erg goed beveiligd met codes die via het elektronische opstartsysteem communiceren met de transponder van de sleutel. Een reeds eerder geprogrammeerde sleutel van een andere Jeep zal niet werken en sluit het startsysteem van de auto na 2 seconden af dus hier schiet je niet veel mee op :no:

De dealer kan volgens mij via het VIN nummer van je auto wel een andere sleutel voor je programmeren en daarna kun je er zelf nog een paar bij programmeren tot maximaal 8 sleutels. Hoe dat moet staat overal wel beschreven op het web.

Er staan op internet ook wel wat malafide beschrijvingen hoe je met 1 nog werkende transponder geplakt onder je stuurkolom andere sleutels kunt gebruiken maar dat zou ik je persoonlijk niet aanraden. Onveilig en als het niet werkt ben je nog verder van huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...