Spring naar bijdragen

Wj Brult.


Recommended Posts

Hallo,

 

Sinds kort brult mijn WJ bij hogere toeren. Bij lage toeren is hij rustig. Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de koelvin/ventilator. Iig komt het geluid daar vandaan.

 

Heeft iemand dit weleens eerder bij de hand gehad?

bewerkt door Arjan1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is eigenlijk net andersom , de fan kan afbreken en de tunnel beschadigen

Goole maar een op : fan shroud grand cherokee

Ik weet dus niet of dit is wat je hoort. Is het een soort van resonantie ?

 

Je bedoeld toch niet dat hij "blaast / brult" bij het starten van de auto als die koud is ?

Dan heb je idd hoge toeren en een blazen geluid.

Ook zal je dan merken dat hij later schakeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is eigenlijk net andersom , de fan kan afbreken en de tunnel beschadigen

Goole maar een op : fan shroud grand cherokee

Ik weet dus niet of dit is wat je hoort. Is het een soort van resonantie ?

 

Je bedoeld toch niet dat hij "blaast / brult" bij het starten van de auto als die koud is ?

Dan heb je idd hoge toeren en een blazen geluid.

Ook zal je dan merken dat hij later schakeld.

 

Bedankt! Ik zal die fan nakijken. Hij brult niet bij lage toeren. Het gebrul begint bij ongeveer 2000 toeren. 

 

Als de motor daar onder blijft is er niks aan de hand, waarschijnlijk omdat de fan dan ook geen hoge toeren maakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt dat niet door je visco koppeling op de koelvin? Naar mate de buitentemperatuur omlaag gaat wordt de olie daarin wat dikker en maakt hij wat meer herrie (gierend geluid), toch? Als het brullen verdwijnt naarmate de motortemperatuur omhoog gaat, zou ik het in de visco zoeken. De mijne maakt ook herrie maar dan moet het wel richting de 0-5 gr gaan, na een paar minuten rjden verdwijnt het geluid. Maar gelukkig is het nog geen winter dus nog geen last van. Zou jou visco kapot kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt dat niet door je visco koppeling op de koelvin? Naar mate de buitentemperatuur omlaag gaat wordt de olie daarin wat dikker en maakt hij wat meer herrie (gierend geluid), toch? Als het brullen verdwijnt naarmate de motortemperatuur omhoog gaat, zou ik het in de visco zoeken. De mijne maakt ook herrie maar dan moet het wel richting de 0-5 gr gaan, na een paar minuten rjden verdwijnt het geluid. Maar gelukkig is het nog geen winter dus nog geen last van. Zou jou visco kapot kunnen zijn?

 

De WJ brult wanneer hij 'smorgens opstaat en wanneer hij weer gaat slapen. Maw koud of warm maakt niks uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de boel vandaag nog eens goed bekeken en kwam erachter dat de de grote fan die gemonteerd zit op het blok sneller gaat draaien wanneer het toerental oploopt.

 

Hij draait zo hard dat er zoveel lucht veplaatst wordt dat je bijna uit je schoenen geblazen wordt.

 

Als ik de motor uit heb en draai een klein beetje aan de fan dan hoor je een piepend geluid. Dit zelfde geluid hoor je heel even als ik de motor start.

 

Zit er een soort koppeling vast aan die fan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...