Spring naar bijdragen

Vraagje Kabelboom En Computer Vortec Motor


Recommended Posts

ik zit met een vraagje ik wil een chevy 350 5.7l vortec motor laten lopen met een th350 automaat .

maar origineel zit er een andere  automaat onder die gekoppelt zit aan de computer en kabelboom van de motor .

als ik die kabels van de automaat eruit knip zou dit dan problemen geven aan de motor dat de automaat er niet bij zit?

want ik heb nu in de wrangler een 4.2l motor liggen met ook een computer en kabelboom van een automaat auto waarbij ik de automaat kabelboom eruit heb geknipt en die doet het gewoon perfect.

maar ik heb eens ergens gelezen dat dat met een vortec motor niet kan en dat je de computer moet herschrijven.

wat zouden jullie doen de gok wagen of voor een stand alone wiring harnas met computer gaan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je handig bent met electronica kan je de kabelboom zelf aanpassen. de ecu zal wel herschreven moeten worden. anders gaat je minstens een check engine lampje hebben, haperen of zelfs niet starten. bespaar je de moeite en koop een stand alone wiring harnes. painless wiring heeft daar een kabelboom voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je handig bent met electronica kan je de kabelboom zelf aanpassen. de ecu zal wel herschreven moeten worden. anders gaat je minstens een check engine lampje hebben, haperen of zelfs niet starten. bespaar je de moeite en koop een stand alone wiring harnes. painless wiring heeft daar een kabelboom voor.

ja ik ben redelijk handig met electronica maar waarom zou de ecu dan moeten herschreven worden?

want nu heb ik op de 4.2l ook een computer zitten van een 4.0l automaat en die is niet herschreven en daar werkt alles perfect van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

omdat er veel sensoren en veiligheiden overbodig zijn. zoals de vss, knocksensor,anti-theft,...

je hebt op je 4.2 toch de kop en injectie van een 4.0? dan is het normaal dat alles werkt...

ja dat klopt

maar dan wacht ik maar eens even af wat zo,n stand alone wiring harnas met computer kost voor deze motor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...