Spring naar bijdragen

Dakdrager En Bagagebox


Recommended Posts

Je zou het niet zeggen als je zo naar buiten kijkt, maar kalender-technisch begint de vakantieperiode er weer aan te komen!

En dit jaar wordt dat voor het eerst met de Jeep.

Was voorheen met de Vito de hoeveelheid bagage geen enkel probleem met zn vieren, nu denk ik dat het toch wat krap gaat worden.

Daarom was ik me al aan het orienteren voor een honden-/bagagerek zodat in ieder geval lekker tot aan de nok gestouwd kan worden...maarr..

 

wellicht is een kist op het dak ook een optie. Omdat ik geen enkel ervaring met die dingen heb, er een overdaad aan aanbod is, er in de meeste 'keuzehulpjes' geen Jeep in de lijst staat, enz, enz...graag jullie ervaring en advies welke dakdragers en box het meest geschikt kunnen zijn, en met name mbt de volgende punten

 

 

- dragers erg automerk-specifiek (welk merk past het beste/mooiste)?

- heeft te maken met de maximale draagkracht van het dak (wat is die draagkracht)? 

- vraag me af wat invloed op rijgedrag is ivm het nog hogere zwaartepunt?

- wat is evt de maximale afmeting kist bv doordat wellicht het achterraam in de weg kan gaan zitten?

- beter een skibox of een bagagebox (vooral ivm wegligging)?

 

Alvast bedankt,

Groets,

Marco

www.thezeeuw.com

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had voor mijn KJ destijds dakdragers bij de Jeep garage besteld was van Mopar als ik me niet vergist.

Hadden de juiste breedte die op de dak beugels paste en de draag vermogen was 100kg.

met rijden en wind geen moeite wel als de wind er verkeerd op stond wat geluid .

Ik denk dat een Ski box meer gestroomlijnd is dus minder wind vangt.

Ik zou niet te lang pakken gaat ie over het voorraam heen 2meter max.

Maar zo als Evert al aangeeft een Trekhaak is ook nooit weg.

 

Groetjes Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Voor de vakantie dus bij de lidl dakdragers gekocht. Dakkoffer kon ik lenen. Dragers monteren, koffer erop: @#$!@#$$! wat was dat vreselijk geen gezicht!! Gauw weer eraf. Helaas tekort op de vakantie om alsnog voor een bagagerek te gaan.

Eea opgelost met spanbanden door de bevestigingshaken in de bagageruimte en dit afdekken met een groot doek zodat alles op zn plekkie blijft...

 

Enniewee: zie je in zwitserland, behalve de vele ferraris, lambourghinis, maseratis,enz ook heel veel jeeps (incl cherokee). En best veel daarvan met een rack op het dak: dat ziet er tof uit, wil ik ook!

 

Dus: wie kan me op weg helpen met merk/types voor een rack?

Alvast bedankt,

Groets,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...