Leo5 Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 Jeepers, Ik ben van plan het schuifraampje uit het dak van m'n hardtop te verwijderen (YJ uit '95). Leuk hoor, zo'n glaasje boven je hoofd, maar het ding blijft lekken, en open rijden doe ik 's zomers wel met de softtop eraf. Het plan is het oude spul er helemaal uit te schroeven en er kunststof platen overheen te zetten, een binnen en een buiten, eventueel met een paar blokjes ertussen gelijmd om de boel bij elkaar te houden op de snelweg. Nu de vraag: Weet iemand van jullie of die hardtop dubbelwandig is, of enkel, hoe dik het materiaal ongeveer is, en hoever de eventuele 2 lagen van elkaar staan? (en ik veronderstel dat het pvc is?) Dan kan ik de klus wat gerichter voorbereiden, want het weer wordt er niet beter op. Ik hoor graag van jullie Leo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 Die tops gaan voor rond de 100 tot 200 euro weg. En dan vind ik 200 al veel. Niet makkelijker om een gelijk een dichte te kopen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 heb nog wel een redelijke hardtop vraag er 150 euro voor scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst October 21, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 EJG en Scoob, Andere hardtop heb ik overwogen, maar de oude zit er nu al op (zo ontdekte ik de nieuwe lekkages). Dan wordt de volgorde: Bestelbus huren, top halen, iemand regelen om de oude eraf en de nieuwe erop te helpen tillen, en wat doe ik dan met de oude top... Aan brokken zagen en naar de stort brengen? Ik heb geen plek om dat ding te bergen; 's zomers logeert hij in de loods van de jachthaven. En de bus weer terugbrengen. Ik zet er liever een plaatje in, is niet zo'n klus. Had m'n top vorig jaar ook een verfje gegeven, wat er zeer geslaagd uit ziet (zwarte jachtlak van International. Werkt uitstekend) dus ik dacht 'm nog even in de vaart te houden. Maar, bedankt voor de suggesties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 Dan rij je erheen als het droog is en plaats je daar de top erop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst April 13, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2013 Goed, om antwoord te geven op m'n eigen vraag: De hardtop is enkelwandig, behalve in de bocht van bovenkant naar zijkant, daar zit een versteviging in Boven je hoofd zit 3,8 mm kunststof, ik vind het het meest op oude ABS lijken waar de weekmaker uit verdwijnt. Het boort in elk geval niet als PVC. Het schuifraam zit er van bovenaf in geschoven. Frame aan de binnenkant loshalen, geleiders voor de ruit losschroeven, glas eruit, kitranden rondom lossnijden, frame op 1 plek doorzagen en omhoog wegtrekken. Heb er nu binnen en buiten een plaat 3 mm dik pertinax op, M5 RVS bouten/moeren, afdichting met 2-component polyurethaanhars. Zit een vulplaat tussen boven- en onderplaat die 2 mm. overmaats is in dikte, dus de boel staat wat klem Geeft spanning, dus wat meer structurele sterkte. Voor zover ik het kan zien was dat schuifraam aftermarket Het gat in het dak was gezaagd; niet in het fabricageproces al aangebracht. Halve dag werk, morgen nog even een rollertje erover. En nu maar hopen dat de boel dicht is... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst April 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2013 Had juist zitten twijfelen over een schuifdak er in te maken... In afwachting van het softtopweer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2013 Had mijn hardtop overgenomen van iemand met een zonnedakje er in, ook die dingen gaan lekken want de mijne zit helemaal vast/dicht gekit, ik ben van mening dat geen gat maken de minste kans op lekkage geeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dieseltank Geplaatst April 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2013 Ok, dan stap ik vooralsnog maar van het idee af. Een lekkende achterklep is wel genoeg water. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst April 14, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2013 Ok, dan stap ik vooralsnog maar van het idee af. Een lekkende achterklep is wel genoeg water. Aanwezige oude schuifraampjes die nog dicht zijn? Afblijven, niet openmaken, leert de ervaring. Mos, algen en schimmel houden de boel dicht. Afgezien daarvan las ik van een vent in de VS die geen schuifraam heeft gemonteerd, maar een scheepsraampje. Dat klept een eindje naar buiten, en als je er een neemt waar een stengeltje tussen ruit en raam blijft staan, waait-ie ook niet dicht. En sluiten doet het, dat scheepspul. Voordeel: Elke afmeting is te leveren. Nadeel: De lichte bolling van onze softtops moet worden gecompenseerd. Sikaflex to the resque. Mar het schijnt 'm goed te bevallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst April 16, 2013 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2013 Ok, dan stap ik vooralsnog maar van het idee af. Een lekkende achterklep is wel genoeg water. hahahah, klinkt bekend, alles ziet er dicht uit, en toch kruipt het water er door naar binnen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst May 13, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2013 hahahah, klinkt bekend, alles ziet er dicht uit, en toch kruipt het water er door naar binnen... Wat dacht je wat... het lekt weer. Kit sluit niet overal even goed aan, denk ik... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.