Spring naar bijdragen

As Verhoudingen


bramster
 Share

Recommended Posts

Beste mensen met verstand

Ik vind eigenlijk dat mijn jeep te weinig trekkracht heeft, met name in de hoge versnellingen. Dat komt omdat de verhoudingen in mijn assen waarschijnlijk niet kloppen. En ik wil toch graag de maat banden behouden.

4.2lijn 6 -> T5-> Dana 300 en dan heb ik er 35er banden eronder

Ik vraag mij ook af welke verhouding juist zou moeten zijn. Ik heb geen idee wat ik nu heb en ook geen idee hoe ik hier achter kom. Wat vervang je nou eigenlijk als je andere verhoudingen in je as zet? En op welke kosten moet ik rekenen?

met vriendelijke groet bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je verhouding zal waarschijnlijk 2.73 zijn.

voor 35ers moet je 4.11, 4.56 of zelfs 4.88 hebben. dit hangt af of je met je jeep veel op straat rijd of niet.

als je er alleen mee op de baan rijd kom je er waarschijnlijk ook wel met 3.73.

een ring&pinion alleen kost ongeveer 200$ per as, maar dan heb je alleen maar de tandwielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je verhouding zal waarschijnlijk 2.73 zijn.

voor 35ers moet je 4.11, 4.56 of zelfs 4.88 hebben. dit hangt af of je met je jeep veel op straat rijd of niet.

als je er alleen mee op de baan rijd kom je er waarschijnlijk ook wel met 3.73.

een ring&pinion alleen kost ongeveer 200$ per as, maar dan heb je alleen maar de tandwielen.

ik rijd het meest op de weg. Heb ik dan nog meer nodig dan de ring en pinion? De prijzen verschillen nauwelijks per verhouding, voor het geld hoef ik het niet te laten. Denk dat ik dan neig na de 4:56. Ma hoe kom ik er nou achter wat ik nu voor een verhouding heb in mijn as????? Bedankt voor uw reactie btw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen met verstand

Ik vind eigenlijk dat mijn jeep te weinig trekkracht heeft, met name in de hoge versnellingen. Dat komt omdat de verhoudingen in mijn assen waarschijnlijk niet kloppen. En ik wil toch graag de maat banden behouden.

4.2lijn 6 -> T5-> Dana 300 en dan heb ik er 35er banden eronder

Ik vraag mij ook af welke verhouding juist zou moeten zijn. Ik heb geen idee wat ik nu heb en ook geen idee hoe ik hier achter kom. Wat vervang je nou eigenlijk als je andere verhoudingen in je as zet? En op welke kosten moet ik rekenen?

met vriendelijke groet bram

Je begin met het uit zoeken wat je huidige overbrengings verhouding is.

A kijk voor tags op het differentieel cover.

B merk een lijn op de tub en op de achter band. dan een lijn op het differentieel huis en de aandrijf as of yoke.

Dan 1 wiel omwenteling voor of achteruit rollen terwijl iemand het aantal omwenteling van de aandrijf as telt.

2 en 3/4 omwenteling zou 2.73 zijn 3 1/2 is 3.55 etc

Voor het uitvinden wat je voor toerental wil bij zeg 100 km per uur of 60 mph hier is een hele handige calculator

http://www.grimmjeeper.com/gears.html

Have fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je begin met het uit zoeken wat je huidige overbrengings verhouding is.

A kijk voor tags op het differentieel cover.

B merk een lijn op de tub en op de achter band. dan een lijn op het differentieel huis en de aandrijf as of yoke.

Dan 1 wiel omwenteling voor of achteruit rollen terwijl iemand het aantal omwenteling van de aandrijf as telt.

2 en 3/4 omwenteling zou 2.73 zijn 3 1/2 is 3.55 etc

Voor het uitvinden wat je voor toerental wil bij zeg 100 km per uur of 60 mph hier is een hele handige calculator

http://www.grimmjeeper.com/gears.html

Have fun

Super bedankt voor de tip. want mijn id plaatjes op de diffcover zijn verdwenen dus dat schiet al niet op. Dus zo zit dat 2.73 staat tot een betekent dus gewoon aandrijfasdraait 2.73 keer rond bij 1 wiel omwenteling. Kijk weer wat geleerd. Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...