Spring naar bijdragen

Dubbel Arm Chrome Spiegels Monteren


Marc Oude Egbrink
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb recent via Ebay bij Hansen Styling Parts in Duitsland een set dubbel arm chrome spiegels besteld. Deze spiegels vindt ik mooier als de standaard spiegels op de deurscharnieren, en met deze spiegels kan ik (als we een keer mooi weer krijgen) zonder deuren en dak rijden.

imag0210o.jpg

Het was een grotere klus dan ik gedacht had, ik ben er ruim een dag mee bezig geweest.

Aangezien de spiegels op de raamscharnieren moesten komen dacht ik de raamscharnieren los te schroeven, gaten in te boren, draad in te tappen en alles weer aan te sluiten.

Helaas bleek het niet zo makkelijk te zijn, de scharnieren zitten vast met moeren achter het dashboard welke mee draaien.

Om deze bouten vast te kunnen houden met een sleutel 13 moest het dashboard naar voren, om het dashboard naar voren te krijgen moest het raam naar beneden.

Hieronder hoe ik het heb gedaan:

Eerst de deuren er uit

imag0200s.jpg

de snorkel verwijderd

imag0198a.jpg

Daarna de softtop en de rollbar losgemaakt van het raam

imag0199fm.jpg

beugels die het raam op zijn plek houden los halen

imag0203bn.jpg

raam naar beneden klappen om de schroeven en de torx van het dashboard los te halen. de torx rondom de speakers moeten ook verwijderd worden.

imag0204uc.jpg

nu kan het dashboard naar voren, het is niet veel maar net genoeg om er met je hand en een sleutel 13 er bij te komen (haal wel de plastic kappen boven en onder het stuurkolom los)

imag0205z.jpg

Zo het eerste raamscharnier is los

imag0206f.jpg

Aangezien er bij mij aan de linkerkant de snorkel zit moest ik een steuntje maken zodat de spiegel voorbij de snorkel kan komen (steuntje moet nog gelakt worden)

In elke scharnier heb ik M6 draad ingetapt zodat de spiegels op de scharnieren geschroefd kunnen worden.

imag0207t.jpg

Toen beide scharnieren los waren geweest, draad ingetapt en weer terug geplaatst kon het raam weer omhoog.

Voordat ik alles weer vastschroef heb ik de naden en schroeven voorzien van een laagje kit om eventuele lekkages te voorkomen (er zat kit op, die heb ik moeten verwijderen om de schroeven los te halen)

imag0209r.jpg

het eindresultaat

imag0211w.jpg

Close up van het steuntje

imag0212c.jpg

Nu nog hopen op 25 graden en zon dan kan ik lekker helemaal open rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...