Spring naar bijdragen

Ervaring Met Goodyear Duratrac


Recommended Posts

Ik ben aan het kijken naar andere banden (35x12.5x17) en ik kom steeds uit op Goodyear Duratrac's als een goede wegband die ook in het terrein z'n mannetje staat. Een ding kom ik vaak tegen in reviews, en dat is dat de wang van de band kwetsbaar is. Iemand ervaring voor met deze band? En als je en passant nog een goed adresje hebt waar ik ze kan kopen en laten monteren, dan hou ik me aanbevolen.

Nils

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben niet de juiste maat. En is een beetje ver weg. Ik kan in m'n achterttuintje niet zelf de banden wisselen en balanceren.

Je kan ze ook mailen of ze ze kunnen leveren. Vraag ze dan meteen ff naar de verzendkosten. Je zal verrast zijn. En aangezien ze toch nog met dat hok bezig zijn in Velp laat je de banden toch daar afleveren?

Maar je hoeft natuurlijk helemaal niks. Succes met je zoektocht. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topbanden.com, autobandenmarkt.nl, banden-pneus-online.nl enz. Indien gewenst hebben ze ook adressen op de site staan die kunnen monteren, in sommige gevallen zelfs aan huis. Makkelijker kan haast niet. ;)

Dat gezegd hebbende, is er geen meer gangbare maat? De Wrangler DuraTrac wordt in de regel verkocht als 4seizoenen/winterband met een relatief lage max speedrating van Q en sporadisch S (= max160/180 km/h).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nils, ik heb de Duratrac onder onze Cherokee in de maat 245/75/16 , waren incl montage 165,- p.st.

Had ook gelezen over 'zwakkere' zijwangen maar denk dat dat wel mee zal vallen ( behalve in de steengroeve)

Ze rijden echt fantastisch, verrassend stil en het voelt safe - bovenal mooi om te zien, al veel complimenten gekregen.

Online was voor mij duurder dan bij m'n bandenboertje, dus gewoon hier en daar informeren.

( Bandenhal Sander Fransen - Haarsteeg )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaan er trouwens wel Duratracs in de maar die jij wil? ;)

Volgens Goodyear.nl wel

Overigens ben ik vooral op zoek naar praktijk ervaring zoals van Mr Brown (Who is Zed? Zed's dead baby, Zed's dead) of eventuele alternatieven, daarna de keus waar ik ze ga kopen (maar goede tips blijven welkom). Ik heb nu Coopers. Die bevallen me in het terrein uitstekend, maar de meeste km's maak ik op des Heren wegen, dus comfort op verharde ondergrond is ook belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je vroeg om 3512.5r17 dus is 315/70r17 niet de goede maat. :P En aangezien ze die wel kunnen leveren bij Mayerosch. :lol: Maar het komt idd heel dichtbij de 35er. (34.4")

Hebben niet de juiste maat. En is een beetje ver weg. Ik kan in m'n achterttuintje niet zelf de banden wisselen en balanceren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Bummer. 35x2.5xr17 dus is NIET 315/70r17. Deze laatste zijn smaller. Tot op heden geen 35x12.5xR17 kunnen vinden in Europa... Uiteraard kan ik ze in Amerika bestellen, maar volgens mij ontbreekt er een goedkeuringsteken waardoor ik ze niet door de douane krijg. Heeft iemand hier recent ervaring mee?

Nils

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...