Spring naar bijdragen

4.0 Injectie Naar Carburateur?


John-M
 Share

Recommended Posts

Ik had dus ook geen benul waar ik aan begon en heb het alleen gedaan dus moest toch wel veel kijken en nadenken of het wel goed was of zat, vandaar dat het wat langer duurde dan ik gepland had.

Het demonteren van de blokken en het terug plaatsen van het blok ging vrij rap allemaal en toen kwamen er allerlei dingetjes bij en heb een hele poos lopen sukkelen met de remmen want die ging ik ook gelijk reviseren.

Ik heb nog steeds een probleempje op het dashboard maar daar komt dit weekend hopelijk verandering in.

Verder ben ik zeer tevreden over hij loopt en rijd ik zit nu nog te wachten op de test in het terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

temperatuur en oliedruk slaan helemaal uit en de benzine meter vertrouw ik ook niet helamaal.

Toerenteller doet het niet en de km teller ook niet maar de km teller is van mechanisch naar elektrisch gegaan dus dat probleem weet ik.

De klok en de voltmeter werken wel goed.

Ik heb nu de klokken uit de donor gehaald en gaan deze overzetten dan is het alleen de draadjes uitzoeken denk ik.

bewerkt door Bleek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Temperatuursensor hebben wij niet veranderd (wel de waterpomp overgezet),de oliedruksensor hebben we van de 2.5 overgezet.

Morgen zal ik even voor je naar de toerenteller kijken,die zit uit mijn hoofd naast de voeding van de bobine (dezelfde stekker).

Op de stekker van de XJ 4.0 zat daar 1 draad en op de 2.5 zitten er 2...die hebben we weer gebruikt.

Eigenlijk hebben we niets aan de daadboom veranderd,alleen 2 draden voor de extra injectoren bijgeplaatst.

Vervolgens eerst met de PCM van de 2.5 lopen stoeien (foutje van mij) om daarna vandaag de pcm van de 4.0 aan te sluiten (plug & play).

Loopt nu perfect en alles werkt (km teller probeer ik morgen).

De rest van het dashboard werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Motor plus kabelboom zijn overgezet incl de oliedruksensor natuurlijk dus misschien die van de 2.5 eens overzetten.

Temp sensor heb ik ook niks aan gedaan en de waterpomp ook niet.

Lopen doet hij wel hoor dat is het probleem niet :thumbsup:

oh ja achteruitrij lampen doen het ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik (we) uiteindelijk gewisseld heb is het volgende;

waterpomp - omdat de vin bij de Cherokee rechts zat en niet op de poulie van de waterpomp van de Cherokee kon

Stuurpomp - zodat ik het originele reservoir kon houden (ik had die andere gesloopt :frusty: )

Motorsteun - spreekt voor zich

Dynamo - met de steunen van de 2.5 zodat deze hoger kwam (+/- 20 cm) en een aantal poulie's vervielen

Multiriem - i.v.m. het weglaten van 2 poulie's paste de riem van de 2.5 weer

Oliedruksensor - i.v.m. de aansluiting op de bedrading

Vacuumschakelaar - zodat het 4x4 gebeuren blijft werken zoals het hoort (zat een andere op de Cherokee)

2 draden uit de Cherokeedraadboom - zodat alle 6 injectoren aangesloten worden

PCM - zo uit de Cherokee gehaald,aangesloten en werkt (ik was stomverbaasd dat het zo makkelijk was)

Tussenbak-rubber - dit omdat de vorige compleet op was

Halve versnellingspook :D - omdat de onderste helft Cherokee is en de bovenste Wrangler

Uitlaat - ook een mix tussen Cherokee/Wrangler m

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bleek,

km teller doet het ook...Jeep heeft nog nooit zo hard gereden...

Had vanmiddag bijna 150 op de teller; jammer dat de Tomtom maar 115 aangaf :D

Jeep heeft dus een kleine afwijking...

Ach die heb ik zelf ook,dus daar kan ik wel mee leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat je onder mechanisch verstaat...

Hij gaat met een draaiend deel de bak in,maar wordt op de een of andere manier in een puls omgezet en komt naar buiten met een stekkeraansluiting.

Ik heb wel de sensor van de 2.5 overgezet.

Misschien dat we wat dat aangaat verschillende types hebben, de Cherokee had trouwens hetzelfde,maar die had een andere stekkeraansluiting.

Tot mijn verbazing heb ik nu permanente vierwielaandrijving (volgens het dashboard),maar dat kan komen omdat ik de vacuum-

schakelaar van de 2.5 ook overgezet heb.

Op het moment zit de voorste aandrijfas er toch niet tussen,dus ik maak me er nog niet zo druk om.

Lossen we later wel op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...