Spring naar bijdragen

Body Verwijderen


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Vandaag slecht nieuws gehoord, mijn chassis is een stuk slechter dan ik dacht.

Had hem voor APK keuring bij Kees gebracht.(Jeepie Center)

Daar bleek dat er behalve wat dunne stukken ook een scheur loopt van de versnellingsbak tot aan de voorste veerschommel. :wacko:

Gezien het vele laswerk en tijdelijke oplossing is het beter om er een nieuw chassis onder te zetten.

Om kosten te besparen wil ik zelf thuis onder de carport mijn body verwijderen, zodat Kees hem op kan halen en bij hem op de zaak het chassis om te wisselen.

Helemaal ombouwen gaat me niet lukken ivm niet genoeg ruimte.

Mijn vraag is, is dit erg veel(moeilijk) werk. Dingen waar ik op moet letten?

Morgen iig ophalen en dan schorsen, hopelijk kan ik er nog deze zomer mee rijden. Mits de kosten niet te hoog worden. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorig jaar mijn body vervangen. De body er af halen is goed te doen. Als alles in de body kan blijven zitten (raam, kachel, roll bar, dashboard, stoelen, bedrading). is de hoeveelheid werk te overzien. Een lege body zonder hardtop, kan je met 3 tot 4 man gewoon optillen.

Is misschien wel een mooie gelegenheid om de onderkant van de body ook eens te inspecteren en zonodig met prut te behandelen op plaatsen waar je normaal niet bij komt.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer zoveel mogelijk los, eruit te halen.

Kachel en dash, stuur laat ik denk ik zitten.(als het gaat)

Zo kan ik de body en overige delen weer mooi glad maken en verven terwijl het chassis omgebouwd wordt.

Wacht nog op telefoontje dat hij een goed chassis heeft gevonden, dan ga ik aan de slag!!

Hopelijk klaar voor de zomer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...