pjeep Geplaatst April 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2012 Ik heb een cj7 uit 82 met een gp stuur. Vorige week begon plotseling de calxon te loeien en ik kreeg hem niet uit door op de knop op het stuur te duwen. Toen met 120 km/pu de knop eruit getrokken en de draad los. Hij bleef loeien. Totdat hij geheel smoorde en bleef brommen. Parkeerplaatsgevonden en onder de motorkap de draad uit de claxon getrokken. Toe was ie eindelijk wel stil :-). Thuis alles weer aan elkaar geknoopt. Nieuwe claxon er in de oude was overleden. Probleem opgelost leek het. Volgende rit weer zelfde, claxon na een keer gebruiken bleef weer hangen. Onder de motorkap weer spanning van de claxon getrokken. Deze is veel harder dan de vorige trouwens. Leuk als je de kap open maakt :-) Nu relais vervangen en alles leek weer ok. Ik rijde straat uit en ja hoor daar ging die weer, weer de hele straat wakker. Nu weet ik het niet meer :-( immers zonder knop op het stuur bleef die loeien en met het nieuwe relais is het ook niet verholpen. Is er dan misschien een sleepcontact kapot of zo ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst April 22, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2012 Heb ik ook gehad. Het probleem zit niet een relais of claxon. Het probleem zit in het stuur, waar de claxon knop zit. Kapje verwijderen, 3 schroeven losdraaien, alles eruit halen incl.plastic en metalen schijf, daar zit waarschijnlijk roest op, alles goed ontroesten en weer monteren. Probleem opgelost, althans bij mij:) succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst April 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2012 Of het veertje (in de stuurkolom , zie boven) , zit dubbel en blijft dan hangen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pjeep Geplaatst May 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2012 Bedankt voor de adviezen. Ik heb het stuur tot aan het (schakelgedeelte voor de richtingaanwijzer) plastic er af gehaald en wat bleek. De stroomdraad zit met een veertje in een plastic houder. Daar was een schroef ingedraaid om het vast te zetten. Deze schroef was door de mantel gegaan en maakte steeds kortsluiting met het stuurhuis. Opnieuw vastgezet met schroef , schroef ook afgetapet en daarna spannende proefrit. Maar voil Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.