Born To Run Geplaatst June 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2005 Hoi Ik heb een probleem met mijn koppel systeem. het oude was versleten en als ik schuin in het terrein stond en gas gaf viel die uitelkaar wat erg lastig is, dus het geheel een beetje aangepast,echter geen rekening met het kantelen van de motor gehouden waardoor hij nu sneller koppelt dan het voelt met als gevolg een gebroken aandijf as, eerst een wokkel dan geknapt als een luciferhoutje. nu wil ik graag weten hoe lang (hart op hart kruisjes) de achter as van een cj-5 moet zijn ,dan kan ik er een nieuwe schacht in laten lassen en zijn er mensen die het koppelings mechanisme hebben aangepast ,bijvoorbeeld met kabel of hydraulisch. groeten Jeroen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2005 de lengte v/d as is zo bepaalt gewoon op meten van yoke naar yoke(wel alle 2 horizontaal zetten ) dit is de werk lengte dus op het midden van het schuifstuk v/d aandrijfas wat je koppeling betreft voor het ombouwen naar hydraulisch zijn gewoon kitjes voor te krijgen je kunt het ook maken met een kabel of een ketting heb zelf een aandrijf as met dikkere kruizen en een flens welke gewoon gebout zit en niet meer met die gammele beugeltjes voordeel blijft langer heel en trilt niet meer op de aandrijflijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.