Peter uit Soest Geplaatst June 18, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2005 Vandaar bezig geweest met de bougies tijdens de beurt aan de 5.2 V8 uit 1997. We kregen RY12LC4 (of RC12LY4, zoiets)en die hadden een lange isolatorneus. Toen de oude uit het blok kwamen bleken deze een kortere isolatorneus te hebben, zoals normaal eigenlijk. de oude waren van bosch (heb ik er nu in laten zitten) Met te lange bougies kan je zomaar motorschade oplopen, dus ik heb de voorgeschreven bougies er maar Niet ingezet. Is er bij de vorige beurt niet goed gekeken en zijn er zomaar andere ingezet? Kan altijd. Maar ik wil even weten of die lange isolatorneus normaal is bij de 5.2 V8. ??? De isolatorneus komt echt bijna 5mm buiten de schroefdraadschacht uit. Het stikkertje voorop de motorruimte zegt ook diegene die we nieuw hadden gekocht, maar het instructieboekje weer niet! Daar staat de 4 weer niet achter het type. Ik heb de lange neus er niet ingezet, en heb de oude weer gemonteerd, tot ik zekerheid heb. Iemand ervaring mee? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst June 19, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2005 In mijn GC (1993 5.2) zitten Bosch bougies type +6 FR 8 D+ Als jij deze nu ook er in hebt dan zijn die nieuwe wel fout denk ik dan maar zo... gr Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.