Spring naar bijdragen

Hard motorgeluid 3.1TD


Recommended Posts

Beste Jeepers,

Ben net nieuw op dit forum en had nooit gedacht dat hier zo'n bruisende community was. Mooi zo!

Ik ben een Belg die zopas is begonnen met te jeepen en had een vraag betreffende het luide motorgeluid van mijn Jeep Grand Cherokee 3.1TD van 1999.

Vanaf dat ik boven de 2000 omwentelingen/minuut klim begint de dieselmotor toch veel lawaai te maken. Met een snelheid rijden onder de 100km/u gaat nog maar owé wanneer je 120 begint te rijden. Is dit een alleenstaand geval of zijn deze diesels echt zo'n herriemakers?

Tips of advies iemand?

Via de zoekfunctie kon ik over dit onderwerp nog niets vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

charlie, jij hebt een common rail diesel, de 3.1TD is volgens mij nog een ouderwetse mazoutkachel die de gekende dieselklop produceert.

Deze dieselklop onstaat door de onstekingsvertraging bij de het inspuiten van de mazout. Een oplossing? Eerst eens vergelijken met een andere 3.1 TD is de jouwe echt veel erger, je verstuivers eens laten afpersen en je mazoutpomp laten nakijken of deze nog "op tijd" staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Jun 15 2005, 08:21

charlie, jij hebt een common rail diesel, de 3.1TD is volgens mij nog een ouderwetse mazoutkachel die de gekende dieselklop produceert.

Deze dieselklop onstaat door de onstekingsvertraging bij de het inspuiten van de mazout.  Een oplossing?  Eerst eens vergelijken met een andere 3.1 TD is de jouwe echt veel erger, je verstuivers eens laten afpersen en je mazoutpomp laten nakijken of deze nog "op tijd" staat.

<div align="right">

Bedankt voor de tip!

Wat zou het afpersen en pompnazicht mogen kosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...