Spring naar bijdragen

Het Jaarlijkse Weekje Hammers Zit Er Weer Op!


Iceman
 Share

Recommended Posts

ja, 2 weken geleden was het weer zover en hebben we weer met een stel vrienden de hele Thanksgiving week met de Jeeps bij Johnson Valley, aka The Hammers, gespendeerd :)

We hebben in de loop van de week de volgende trails gereden:

- Sledge Hammer

- Clawhammer

- Fisher Mountain

- Hell's Gate

- Devil's Slide

- Sunbonnet

- Aftershock

- Highway 19+20

- Outer Limits

- Spooners Canyon

- Wrecking Ball

- Chocolate Thunder

- Sunbonnet nogmaals met een aantal Jeeps die hier nog niet eerder waren geweest

Het was weer geweldig en met een beperkt(er) aantal Jeeps krijg je ook wat gedaan, zeker indien ze een 'clue' hebben mbt 'picking lines'.

En de 'hunk o' junk' heeft het weer een hele week gered en voor zover ik weet heeft het alleen een band gekost die toch al 'geplugd' was.

Hopelijk kan ik later nog wat foto's en/of videos plaatsen (zelf geen kamera bij me) en één ding is wel: met alle 4x4's met grotere banden en de KOH races worden de trails niet bepaald makkelijker en veranderen ze sterk van jaar tot jaar, maar dat maakt het alleen maar leuker en de uitdaging op 35" banden groter ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, 2 weken geleden was het weer zover en hebben we weer met een stel vrienden de hele Thanksgiving week met de Jeeps bij Johnson Valley, aka The Hammers, gespendeerd :)

We hebben in de loop van de week de volgende trails gereden:

- Sledge Hammer

- Clawhammer

- Fisher Mountain

- Hell's Gate

- Devil's Slide

- Sunbonnet

- Aftershock

- Highway 19+20

- Outer Limits

- Spooners Canyon

- Wrecking Ball

- Chocolate Thunder

- Sunbonnet nogmaals met een aantal Jeeps die hier nog niet eerder waren geweest

Het was weer geweldig en met een beperkt(er) aantal Jeeps krijg je ook wat gedaan, zeker indien ze een 'clue' hebben mbt 'picking lines'.

En de 'hunk o' junk' heeft het weer een hele week gered en voor zover ik weet heeft het alleen een band gekost die toch al 'geplugd' was.

Hopelijk kan ik later nog wat foto's en/of videos plaatsen (zelf geen kamera bij me) en één ding is wel: met alle 4x4's met grotere banden en de KOH races worden de trails niet bepaald makkelijker en veranderen ze sterk van jaar tot jaar, maar dat maakt het alleen maar leuker en de uitdaging op 35" banden groter ;)

De trails liggen er goed bij en lijken elk jaar wel beter te worden.

Fotos van je avontuur hier

http://www.jeepforum.com/forum/f58/jv-tanksgiving-savvy-wheeling-1293179/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is nog een andere observatie, 2 jaar terug nam het ons vieren ongeveer 4 uur om Sledge Hammer te doen.

2 weken terug duurde het van het einde van Chocolate thunder naar de post bus van Sledge Hammer ongeveer 45 minuten en daar zat nog wat screwing around op Sledge Hammer bij. Praat over evolutie van Jeeps en driving skill. Op Chocolate thunder waar je links kan of rechts om het grote rots blok heen of in het midden over de twee rotsen heen, de laatste is interesting, hebben jullie dat geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zal waarschijnlijk rechts om de rots zijn geweest (met een beetje leunen ertegen) en het is inderdaad: met de juiste Jeeps )en een niet te grote groep)en wat 'kijk op het rijden en nemen van de juiste lijn' (die overigens op een hoop punten blijven veranderen vanwege de races en dergelijke) kunnen sommige trails inderdaad korter dan gebruikelijk duren ... maar het is ook wel eens geweest dat we pas ver na zonsondergang van Sledgehammer of Outer Limits terugkwamen in het kampement.

Je weet het niet en kunt het ook niet plannen, want 'then it all goes to shits' :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zal waarschijnlijk rechts om de rots zijn geweest (met een beetje leunen ertegen) en het is inderdaad: met de juiste Jeeps )en een niet te grote groep)en wat 'kijk op het rijden en nemen van de juiste lijn' (die overigens op een hoop punten blijven veranderen vanwege de races en dergelijke) kunnen sommige trails inderdaad korter dan gebruikelijk duren ... maar het is ook wel eens geweest dat we pas ver na zonsondergang van Sledgehammer of Outer Limits terugkwamen in het kampement.

Je weet het niet en kunt het ook niet plannen, want 'then it all goes to shits' :whistle:

EEn kort daggie kan heel snel een lange dag worden, hoeft niet eens iemand in je eigen groep te zijn. Couple a knuckleheads with brokedown shit can ruin your day in a hurry. Wij gaan meestal met zijn drieen down the trails, maakt er over het algemeen kort werk van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freddy and me as happy tinkerers must be doing something right. Looking at the video of this full on competition buggy trying to get through resolution, and all the trouble it is giving him. All I can say we had an easier time getting through it. Video does show how steep this trail is though.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt, maar waar is jullie filmpje hahaha ;)

alleen doen videos de trails geen recht, alhoewel je in het begin wel kunt zien dat het obstakels zijn op een, toch al, steile helling ... dus extra moeilijk

Wij hebben de slechte gewoonte om door een trail heen te rijden zonder teveel stoppen. Zou er een gopro op moeten sleutelen.

Kleine groep en redelijk hoog tempo, is niet bevordelijk voor veel fotos en video

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Doing drive by braille there Ron? :whistle:

ja lachuh ... net als je denkt dat je door/over het obstakel heen bent, zit er toch nog een rots(je) in de weg ... maar dat is juist wat ik leuk vind aan JV -> technische trails, waar je konstant op moet letten, zelfs op het moment van tijdelijk parkeren dat je dan niet in een 'pickle' komt te zitten.

Van een paar jaar geleden moet ik nog ergens een foto hebben dat ik helemaal 'turtle' ben, rustend op de 'tummy tuck' op een grote rots en alle vier de wielen hangend in de lucht.

Fun times B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja lachuh ... net als je denkt dat je door/over het obstakel heen bent, zit er toch nog een rots(je) in de weg ... maar dat is juist wat ik leuk vind aan JV -> technische trails, waar je konstant op moet letten, zelfs op het moment van tijdelijk parkeren dat je dan niet in een 'pickle' komt te zitten.

Van een paar jaar geleden moet ik nog ergens een foto hebben dat ik helemaal 'turtle' ben, rustend op de 'tummy tuck' op een grote rots en alle vier de wielen hangend in de lucht.

Fun times B)

Been there done that, mooiste was een klein rots blokkie onder een band en het maale ding trok zijn eigen er zo weer van af.

Je heb gelijk in JV moet je konstant op letten of dingen gaan van kwaad naar erger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...