Spring naar bijdragen

kleptuimelaars


Recommended Posts

Hello,

Heb een 2,1 turbo diesel (renaultmotor ?)vorig jaar tweedehands gekocht en zeer tevreden. Gisteravond hield de motor plots in, met even later een ratelend geluid waarbij hij afsloeg.

Wat er aan de hand is werd vanmorgen duidelijk. Vier kleptuimelaars en drie bevestigingslagers op de as zijn gewoon doormidden gebroken.

Distributieriem is beschadigd. Op een plaats zijn de tanden verdwenen.

De oorzaak kan dus bij één van beiden liggen.

Heb nu de as met al de brokstukken verwijderd. Is het voldoende om het geheel te vervangen ?

Met de startmotor draait alles nog vlot, dus ik denk dat de schade beperkt blijft.

Wie heeft ervaring met motor 2,1 TD. Zijn de kleppen en of zuigers nu onherroepelijk beschadigd ? Heb gezien dat de stand van de kleppen loodrecht op de cilinders staan. Het kan dus dat de kleppen gewoon ingedrukt werden en daardoor de tuimelaars deden breken, zonder zelf stuk te gaan. Kan dat gecontroleerd worden zonder heel de boel te demonteren?, want daar heb ik helemaal geen zin in.

Weet iemand een goed adres waar ik snel andere kan vinden ? Omgeving Antwerpen / Breda.

Dringend!!! Als jonge zelfstandige is dit mijn enig vervoermiddel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...