Luc'sjeepke Geplaatst June 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2005 Hello, Heb een 2,1 turbo diesel (renaultmotor ?)vorig jaar tweedehands gekocht en zeer tevreden. Gisteravond hield de motor plots in, met even later een ratelend geluid waarbij hij afsloeg. Wat er aan de hand is werd vanmorgen duidelijk. Vier kleptuimelaars en drie bevestigingslagers op de as zijn gewoon doormidden gebroken. Distributieriem is beschadigd. Op een plaats zijn de tanden verdwenen. De oorzaak kan dus bij één van beiden liggen. Heb nu de as met al de brokstukken verwijderd. Is het voldoende om het geheel te vervangen ? Met de startmotor draait alles nog vlot, dus ik denk dat de schade beperkt blijft. Wie heeft ervaring met motor 2,1 TD. Zijn de kleppen en of zuigers nu onherroepelijk beschadigd ? Heb gezien dat de stand van de kleppen loodrecht op de cilinders staan. Het kan dus dat de kleppen gewoon ingedrukt werden en daardoor de tuimelaars deden breken, zonder zelf stuk te gaan. Kan dat gecontroleerd worden zonder heel de boel te demonteren?, want daar heb ik helemaal geen zin in. Weet iemand een goed adres waar ik snel andere kan vinden ? Omgeving Antwerpen / Breda. Dringend!!! Als jonge zelfstandige is dit mijn enig vervoermiddel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Luc'sjeepke Geplaatst June 13, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2005 Alles opgelost. nieuwe riem en occasie tuimelaars uit een renaultgarage. Kleppen zijn nog goed gebleven. Kan weer op pad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.