Spring naar bijdragen

Luc'sjeepke

Forum member
  • Aantal bijdragen

    9
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Luc'sjeepke's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Heb ik ook gehad. Banden waren versleten. één had zelfs een bobbel op het loopvlak.
  2. Onder het dashbord aan de bestuurderkant zit een geel bakje met opschrift GMC. Er zitten drie stelschroefjes op genoemd sensitivity, low en adjustment (voor zover ik dat kon lezen) Het is geen bijgeplaatst iets want de draden verdwijnen in de standaard dradenbundel. Waarvoor dient dat ? Model Jeep 78 diesel 2,1
  3. Verlichting opgelost. Het kluwen draden bleek de restanten te zijn van het deels verwijderde alarmsysteem. alle draden zorgvuldig nagekeken en verwijderd. Een helse onderneming. Sommige liepen naar de batterij, anderen helemaal naar achter onder de bekleding door. Nu kon ik goed bij de zekeringen. Links bovenaan is een zekering "dome" genoemd die stuk was. Bij het inpluggen van een nieuwe begon alles te blinken. Toch gaan ze niet automatisch branden bij het openen van de deur. Enkel met de lichtschakelaar te draaien komt er leven in. De deurschakelaar werkt, want de zoemer gaat wel. Hier kan ik mee leven. De ventilator lijkt een slecht contact te zijn. Bij het puren tussen de draden rechts onder het dashbord begon deze prompt te snorren door een toevallige tik met een schroevendraaier. Nog na te kijken dus.
  4. Heel voorzichtig zou ik zeggen, of je hebt duizend stukjes. Eerst in de ronde de rubbers lospeuteren en één of ander glijmiddel tussen puren. Dan alles voorzichtig met rubber uitduwen. Het aanbrengen kan met een touw, waarmee je de rubber terug naar binnen trekt. Heb het vroeger eens gedaan met een andere wagen, maar dat was niet gemakkelijk.
  5. De airco doet het niet wegens geen gas (R12). de keuzeknoppen doen het wel. Je hoort dan een soort gesis rechts vooraan achter het dashbord, maar van koeling is geen sprake. De ventilator heeft een eigen leven. Draait wanneer het niet nodig is en slaat wil niet wanneer het moet. Het niet werken van de verlichting is volgens mij van een andere oorzaak. Dat doet het totaal niet meer. Open deuren, gesloten, het blijft hetzelfde. De leesspotjes idem dito. Vroeger heeft er een anti-diefstalsysteem in gezeten dat ik er heb uitgehaald. Misschien iets teveel geknipt. Alhoewel dat eerst geen invloed had op die verlichting. Ben nu alles aan het uitzoeken. Wel een kluwen van draden aan die zekeringen.
  6. Heb een raar probleem. De binnenventilator doet het soms niet. Dat mijn oude airco (R12) niet werkt heb ik al aanvaard, maar bij warm weer had ik graag wat wind binnen. Soms slaat hij plots aan na een tijdje rijden. Als hij draait blijft hij draaien (gelukkig). Zekeringen zijn goed. Of is er een wisselwerking met de airco die niet werkt ? Ten tweede. Sinds enkele weken wil de binnenverlichting niet meer aan. Zowel het grote als de kleine weigeren alle dienst. Heb alles nagekeken, geen losse draden en alle zekeringen zijn goed. Iemand een idee ?
  7. Alles opgelost. nieuwe riem en occasie tuimelaars uit een renaultgarage. Kleppen zijn nog goed gebleven. Kan weer op pad.
  8. Luc'sjeepke

    cherokee gezocht

    Zoek een 5 deurs cherokee om op te maken. Had gedacht aan een 4,0 benzine automaat. Lpg zou prettig zijn. Moet niet keuringsvrij zijn, maar mechanisch toch nog goed. De rest speelt geen rol. Wie heeft nog iets staan voor een prikje ?
  9. Hello, Heb een 2,1 turbo diesel (renaultmotor ?)vorig jaar tweedehands gekocht en zeer tevreden. Gisteravond hield de motor plots in, met even later een ratelend geluid waarbij hij afsloeg. Wat er aan de hand is werd vanmorgen duidelijk. Vier kleptuimelaars en drie bevestigingslagers op de as zijn gewoon doormidden gebroken. Distributieriem is beschadigd. Op een plaats zijn de tanden verdwenen. De oorzaak kan dus bij één van beiden liggen. Heb nu de as met al de brokstukken verwijderd. Is het voldoende om het geheel te vervangen ? Met de startmotor draait alles nog vlot, dus ik denk dat de schade beperkt blijft. Wie heeft ervaring met motor 2,1 TD. Zijn de kleppen en of zuigers nu onherroepelijk beschadigd ? Heb gezien dat de stand van de kleppen loodrecht op de cilinders staan. Het kan dus dat de kleppen gewoon ingedrukt werden en daardoor de tuimelaars deden breken, zonder zelf stuk te gaan. Kan dat gecontroleerd worden zonder heel de boel te demonteren?, want daar heb ik helemaal geen zin in. Weet iemand een goed adres waar ik snel andere kan vinden ? Omgeving Antwerpen / Breda. Dringend!!! Als jonge zelfstandige is dit mijn enig vervoermiddel.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...