Spring naar bijdragen

Mysterieuze Koelwater Lekkage


riley-01
 Share

Recommended Posts

Beste mede jeepers,

Sinds een tijdje wordt ik geconfronteerd met een geheimzinnige koelwater lekkage.

In eerste instantie dacht ik dat het de onderste slang van de waterpomp naar de radiator de boosdoener was, omdat de druppels langs de slang liepen vanaf de aansluiting van de waterpomp (daar waar de jubileumklem op de slang zit).

Na het vervangen van de slang leek het probleem te zijn verholpen.

Maar na een paar weken begon deze weer op de zelfde plaats te druppelen.

Maar nu komt het mysterieuze gedeelte van het probleem. De ene dag druppelt koelwater op dit punt, en dan vervolgens de dag erna (na een stukje gereden te hebben) is het kurkdroog, om vervolgens een paar dagen later weer doodleuk opnieuw te gaan lekken.

Eerlijk gezegd weet ik niet meer waar het probleem door veroorzaakt wordt. Ik kan natuurlijk de waterpomp vervangen, maar zo te zien is deze niet lek, dus weet ik ook niet of vervanging van de pomp de ultieme oplossing is voor het probleem.

Het gaat hier trouwens om een 4cyl 2,5ltr blok.

Misschien heeft iemand dit zelfde probleem al eens gehad, of weet iemand de oplossing voor dit probleem.

Blij met alle info van jullie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de eerste constatering van een lekkage was de oorzaak de slang die er al 22 jaar onder zat.

Ik heb toen een nieuwe slang gemonteerd, maar heb toen iets over het hoofd gezien.

Op de aansluitmond van de waterpomp (zuigzijde) had zich een aanslag gevormd. Deze aanslag was keihard, en op sommige plaatsen was de aanslag iets minder waardoor de aansluiting niet meer egaal was.

Dus de nieuwe slang werd gemonteerd op een "kraterachtige" aansluiting. Hierdoor waren er dus punten waardoor het koelwater langslekte.

Oplossing : De slang weer verwijderd en ingekort omdat de binnenkant van de slang al "uitgesleten" was door de aanslag. En uiteraard ook de aanslag op de waterpomp verwijderd, en weer glad gepolijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...