Spring naar bijdragen

Motor loopt niet met nieuwe HEI


Recommended Posts

Hei mede Jeepers

gister het avontuur aangegaan,de HEI te plaatsen, maar als ik volgens het stappenplan werk komt de nieuwe rotor helemaal niet in de buurt van de oude...??

Dus 1 e cylinder op TDC gezet, hei geplaatst en de verdeelkap net even voor de rotor gemonteerd (ik heb een transparante Hei dus das een voordeel met plaatsen)

Bougiekabels, nieuwe, in de juiste firing order erop en starten maar, heeft even gelopen! met vele knallen, om hem goed te stellen moest de HEI 180 graden gedraaid worden omdat het vacuumpotje tegen het blok aan zou komen.

Dus alles weer opnieuw, TDC, kabels er weer op in de juiste volgorde, niet aan de gang te krijgen..

Nou zit er een imbus-stelschroefje in het vacuum potje (sleutel zit erbij geleverd) moet ik hier nog iets mee?

Er staat geen letter over in de beschrijving..

hoor graag van jullie

vr gr Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je zegt het zelf al 180 graden dus 1 cilinder niet in tdc maar compleet aan de andre kant je begon goed alleen niet op het goede moment

op nieuw doen HEI eruit en 1 cilinder op tdc dan start je met de eerste cilinder op de verdeekap met 1 en dan de volgorde van firing

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is een 4.6L gecombineerd uit een 4.0 blok en 4.2 drijfstangen. ik heb hem opnieuw lopend gekregen maar niet

op een rustige stationair toerental..

is er een bepaalde vuistregel mbt tot toerental en aantal graden BTDC ??

als ik het Haynes raadpleeg kom ik vele configuraties tegen qua graden maar niet een bijbehorend stationair toerental.

dwz er staan wel toerentallen in vermeld maar niet in relatie tot BTDC.

alvast bedankt voor het meedenken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...