patrickpat Geplaatst October 16, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 16, 2011 Hei mede Jeepers gister het avontuur aangegaan,de HEI te plaatsen, maar als ik volgens het stappenplan werk komt de nieuwe rotor helemaal niet in de buurt van de oude...?? Dus 1 e cylinder op TDC gezet, hei geplaatst en de verdeelkap net even voor de rotor gemonteerd (ik heb een transparante Hei dus das een voordeel met plaatsen) Bougiekabels, nieuwe, in de juiste firing order erop en starten maar, heeft even gelopen! met vele knallen, om hem goed te stellen moest de HEI 180 graden gedraaid worden omdat het vacuumpotje tegen het blok aan zou komen. Dus alles weer opnieuw, TDC, kabels er weer op in de juiste volgorde, niet aan de gang te krijgen.. Nou zit er een imbus-stelschroefje in het vacuum potje (sleutel zit erbij geleverd) moet ik hier nog iets mee? Er staat geen letter over in de beschrijving.. hoor graag van jullie vr gr Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepmjj Geplaatst October 19, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 19, 2011 Hei Patrick, Misschien heb je wat aan www.boxwrench.net ook op youtube te zien. Hoop dat je er wat aan hebt. Anders bel je met B&l hotrods (blhotrods.nl) groetjes Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 20, 2011 je zegt het zelf al 180 graden dus 1 cilinder niet in tdc maar compleet aan de andre kant je begon goed alleen niet op het goede moment op nieuw doen HEI eruit en 1 cilinder op tdc dan start je met de eerste cilinder op de verdeekap met 1 en dan de volgorde van firing scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2011 wat voor motor zit er in je jeep patrick65. dan weten we wat meer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst October 22, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2011 het is een 4.6L gecombineerd uit een 4.0 blok en 4.2 drijfstangen. ik heb hem opnieuw lopend gekregen maar niet op een rustige stationair toerental.. is er een bepaalde vuistregel mbt tot toerental en aantal graden BTDC ?? als ik het Haynes raadpleeg kom ik vele configuraties tegen qua graden maar niet een bijbehorend stationair toerental. dwz er staan wel toerentallen in vermeld maar niet in relatie tot BTDC. alvast bedankt voor het meedenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst October 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2011 heb je met een schroevendraaier de oliepomp ook goed gedraaid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst October 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2011 jawel alles past als Piet in Griet, dat is niet het probleem, maar ik wil graag een mooi rustige idle. Ik heb een choke op mn Holley die ik ga bekabelen want als ik op temp ben kan het stationair een paar honderd toeren minder en blijft ie netjes lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst October 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst October 28, 2011 choke werkt met de stelschroef bekabeling maakt niet uit gaat op temp scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
patrickpat Geplaatst October 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2011 heb gekozen voor bowdenkabel, soort handgaskabel werkt wel prettig kan ik het zelf regelen. ga vandaag toerenteller aansluiten, kan ik de boel precies afregelen. pat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.