Spring naar bijdragen

Help, Ik Wil Een V8 Van Mijn 2,5 Wrangler Maken


Prince
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik weet dat het een uitvoerig besproken onderwerp is en ik heb jullie forum ook al van boven tot onder doorgespit maar ik ben er nog niet uit. Ik heb een 2,5 liter wrangler uit 1990, handversnelling. Ik wil er graag een v8 inbouwen.

Wat heb ik dan allemaal nodig cq wat moet er allemaal vervangen worden? motor uiteraard, maar wat is het beste/ makkelijkst om in te lepelen! Assen? Kabelboom? Versnellingsbak? Tussenbak? Aandrijfas? Motorsteunen?

Graag hoor ik van iemand wat ik nodig heb. Liefst zo duidelijk mogelijk.

Mijn wens is om het zo simpel mogelijk te houden qua aanpassingen dus ook kosten. Ik hoef het terrein niet in dus ga niet voor kracht maar meer voor betrouwbaarheid en het mooie geluid.

Ik hoop niet dat ik weer een discussie opstart over stroker, mopar, ford etc etc.

Ik hoor graag wat jullie kunnen aanraden.

Bvd

L. Terpstra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt motor, transmissie plus tussenbak nodig, aandrijf assen, radiateur, dan is de vraag wat voor banden je onder het beest hebben wil, want dan komen er voor en achterassens bij en velgen en banden. Dan is de vraag carburatie of een motor met bezine injectie, de latere is beter maar meer werk. Ook las aparaat, snijbrander of plasma cutter, chop saw etc. Dit zoort projecten zijn een hoop fun maar neemt veel tijd en ook aardig munten om het goed te doen. Ik vind dit soort werk een prachtige hobby, het problemen oplossen houd de grijze materie goed bezig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alleen met beleid op de straat rijdt vallen de aanpassing wel mee.

Ik woon in Brunssum kom gerust eens langs, heb een yj met V8 zelf gebouwd.

Ivo

Hoi Ivo,

Ik woon in de buurt (Doenrade), en wil ook een keer in de toekomst de mijne ombouwen naar een V8.

Dus ik zou graag een keer willen komen kijken, en adviezen van je krijgen.

Groetjes, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ivo,

Ik woon in de buurt (Doenrade), en wil ook een keer in de toekomst de mijne ombouwen naar een V8.

Dus ik zou graag een keer willen komen kijken, en adviezen van je krijgen.

Groetjes, Rob.

Rob

Geen probleem, ik heb veel informatie verzameld en hulp gehad van mede jeepers.

Kom maar eens kijken.

Ik Pm je mijn nummer en adres.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...