Spring naar bijdragen

Vervangen Homokineethoes


Recommended Posts

nee, loopt niks uit.

Zeker als ie aan de ene kant wat hoger opgekrikt staat.

Bij het vervangen van de voorste aandrijfas, heb je wel een grote dop maat 36 nodig. Die grote moer kan ook enorm vastzitten, dus reken maar op wat vloekwerk.

De 3 12-kantige moeren dop 13 aan de achterkant van het wiellager durven ook serieus spannen.

Best alles de voorgaande dag inspuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, loopt niks uit.

Zeker als ie aan de ene kant wat hoger opgekrikt staat.

Bij het vervangen van de voorste aandrijfas, heb je wel een grote dop maat 36 nodig. Die grote moer kan ook enorm vastzitten, dus reken maar op wat vloekwerk.

De 3 12-kantige moeren dop 13 aan de achterkant van het wiellager durven ook serieus spannen.

Best alles de voorgaande dag inspuiten.

okee thnx weet ik dat ook ik moet zowel links als rechts doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie. Wat betreft de moer 36 mm,deze moet kunnen blijven zitten vlgs mijn info.

De as blijft in het wiellager,je trekt het geheel compleet eruit na de 3 bouten verwijderd te hebben.

De hoes heb ik overigens in Engeland gekocht via EBay.

Ik heb er meteen 2 besteld en incl. verzenden kostte het

11.50 euro. Ben benieuwd naar de kwaliteit maar voor dat geld kun je het wel

proberen.

2 jaar garantie.

Laat nog wel weten of ze een beetje te monteren zijn.

Cub Grim

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die goedkope hoezen zijn geen ruk waard.

Heb mij daar ook eens laten aan vangen. Precies 6 maanden heeft ze meegegaan, en toen was er opnieuw een scheur in.

Heb dan maar originele mopars gekocht...

De as blijft in het wiellager,je trekt het geheel compleet eruit na de 3 bouten verwijderd te hebben.

Al eens over nagedacht dat in feite gans het wiel, dat met 5 bouten op het lager zit, in feite vastgehouden wordt met slechts 3 bouten... De as zelf zit niet eens vast in het diff... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Die goedkope hoezen zijn geen ruk waard.

Heb mij daar ook eens laten aan vangen. Precies 6 maanden heeft ze meegegaan, en toen was er opnieuw een scheur in.

Heb dan maar originele mopars gekocht...

Al eens over nagedacht dat in feite gans het wiel, dat met 5 bouten op het lager zit, in feite vastgehouden wordt met slechts 3 bouten... De as zelf zit niet eens vast in het diff... :lol:

Klopt wat betreft die goedkope hoezen. Ze passen wel maar niet optimaal.Als het stuur maximaal gedraaid is lopen de hoezen

zelfs aan.Gelukkig is het geen al te moeilijke klus maar volgende keer gewoon een originele mopar hoes erop.

Bedankt voor jullie reacties

Cub Grim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...