w.verlijsdonk Geplaatst September 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2011 Binnenkort wil ik de homokineethoes linksvoor vervangen. Geen al te moeilijke klus lijkt me maar ik heb toch een vraag. Is het aan te raden de olie uit het diff te halen of loopt er geen olie uit het diff. bij het verwijderen van de aandrijfas. Cub Grim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2011 nee, loopt niks uit. Zeker als ie aan de ene kant wat hoger opgekrikt staat. Bij het vervangen van de voorste aandrijfas, heb je wel een grote dop maat 36 nodig. Die grote moer kan ook enorm vastzitten, dus reken maar op wat vloekwerk. De 3 12-kantige moeren dop 13 aan de achterkant van het wiellager durven ook serieus spannen. Best alles de voorgaande dag inspuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wools Geplaatst September 9, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2011 nee, loopt niks uit. Zeker als ie aan de ene kant wat hoger opgekrikt staat. Bij het vervangen van de voorste aandrijfas, heb je wel een grote dop maat 36 nodig. Die grote moer kan ook enorm vastzitten, dus reken maar op wat vloekwerk. De 3 12-kantige moeren dop 13 aan de achterkant van het wiellager durven ook serieus spannen. Best alles de voorgaande dag inspuiten. okee thnx weet ik dat ook ik moet zowel links als rechts doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
w.verlijsdonk Geplaatst September 9, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2011 Bedankt voor jullie reactie. Wat betreft de moer 36 mm,deze moet kunnen blijven zitten vlgs mijn info. De as blijft in het wiellager,je trekt het geheel compleet eruit na de 3 bouten verwijderd te hebben. De hoes heb ik overigens in Engeland gekocht via EBay. Ik heb er meteen 2 besteld en incl. verzenden kostte het 11.50 euro. Ben benieuwd naar de kwaliteit maar voor dat geld kun je het wel proberen. 2 jaar garantie. Laat nog wel weten of ze een beetje te monteren zijn. Cub Grim . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst September 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst September 12, 2011 Die goedkope hoezen zijn geen ruk waard. Heb mij daar ook eens laten aan vangen. Precies 6 maanden heeft ze meegegaan, en toen was er opnieuw een scheur in. Heb dan maar originele mopars gekocht... De as blijft in het wiellager,je trekt het geheel compleet eruit na de 3 bouten verwijderd te hebben. Al eens over nagedacht dat in feite gans het wiel, dat met 5 bouten op het lager zit, in feite vastgehouden wordt met slechts 3 bouten... De as zelf zit niet eens vast in het diff... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
w.verlijsdonk Geplaatst October 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 8, 2011 Die goedkope hoezen zijn geen ruk waard. Heb mij daar ook eens laten aan vangen. Precies 6 maanden heeft ze meegegaan, en toen was er opnieuw een scheur in. Heb dan maar originele mopars gekocht... Al eens over nagedacht dat in feite gans het wiel, dat met 5 bouten op het lager zit, in feite vastgehouden wordt met slechts 3 bouten... De as zelf zit niet eens vast in het diff... Klopt wat betreft die goedkope hoezen. Ze passen wel maar niet optimaal.Als het stuur maximaal gedraaid is lopen de hoezen zelfs aan.Gelukkig is het geen al te moeilijke klus maar volgende keer gewoon een originele mopar hoes erop. Bedankt voor jullie reacties Cub Grim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.