Spring naar bijdragen

P0100 & P0243 Error Grand Cherokee Wj


Recommended Posts

post-5055-0-85957100-1312315789_thumb.jpIk zit met het volgende probleem.

Gisteren naar de Ardennen geweest en tijdens te terugrit ging het motor storingslampje branden.

De fouten welke ik kreeg waren P0100 en P0243.

Ik denk dat de motor ik de noodloop draait want er is niet het vermogen meer van de dag ervoor. Turbo kan ik horen draaien.

Nu was het me deze week eerder opgevallen dat er bij het starten met koude motor er even rook onder de motorkap vandaar kwam. Dit heb ik kunnen localiseren.

Achter de turbo (denk ik dat het de turbo is) komt de wind/root/uitlaat gassen uit, zie bijlage. Met als gevolg dat de motor dan ook onder de roet zit. Kan het een pakking zijn of moet ik erger gaan denken?

Hij maakt ook iets meer geluid dan normaal maar de trekkracht is weg, ik haal wel makkelijk 120kmh maar het duurt gewoon wat langer.

Het betreft een Grand Cherokee 2.7CRD uit 2004.

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inmiddels terug van vakantie in een andere auto.

Er was een klem afgesprongen van de uitlaat, deze veroorzaakte de rook aan de turbo. Dit is nu verholpen.

Ik zit nu te wacht om mijn Turbocharger Wastegate Solenoid, deze vacuümpomp bestuurt de turbo en geeft volgens alles foutmelding P0243

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...