dreambox Geplaatst August 2, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2011 Ik zit met het volgende probleem. Gisteren naar de Ardennen geweest en tijdens te terugrit ging het motor storingslampje branden. De fouten welke ik kreeg waren P0100 en P0243. Ik denk dat de motor ik de noodloop draait want er is niet het vermogen meer van de dag ervoor. Turbo kan ik horen draaien. Nu was het me deze week eerder opgevallen dat er bij het starten met koude motor er even rook onder de motorkap vandaar kwam. Dit heb ik kunnen localiseren. Achter de turbo (denk ik dat het de turbo is) komt de wind/root/uitlaat gassen uit, zie bijlage. Met als gevolg dat de motor dan ook onder de roet zit. Kan het een pakking zijn of moet ik erger gaan denken? Hij maakt ook iets meer geluid dan normaal maar de trekkracht is weg, ik haal wel makkelijk 120kmh maar het duurt gewoon wat langer. Het betreft een Grand Cherokee 2.7CRD uit 2004. Alex Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreambox Geplaatst August 8, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2011 Ik ben al iets verder gekomen: De klem welke de uitlaat met de turbo verbindt is weg.... hierdoor komt er dan ook rook uit deze richting. Morgen heb ik de klem en weet dus of het probleem is opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dreambox Geplaatst August 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 23, 2011 Inmiddels terug van vakantie in een andere auto. Er was een klem afgesprongen van de uitlaat, deze veroorzaakte de rook aan de turbo. Dit is nu verholpen. Ik zit nu te wacht om mijn Turbocharger Wastegate Solenoid, deze vacuümpomp bestuurt de turbo en geeft volgens alles foutmelding P0243 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.