Spring naar bijdragen

Airco Werkt Niet


Recommended Posts

hallo de airco van mij KJ is op dit moment defect door de garage deze laten afvullen en afpersen

nog steeds doet hij het niet en hij komt er niet uit (helaas) nu ben ik zelf niet de onhandigste en heb het relais in de motorruimte nagekeken .

met handbedieng op het relais doet de airco het wel als ik een massa maak met het relais doet de airco het ook.

alleen met bediening op het dashbord gaat de airco niet aan .

ik heb het paneel gedemonteerd maar kan helaas niet bij de schakelaar ,om de banen te volgen zodat ik de schakelaar kan testen

wie weet de kleur code ?

zoadat ik de bedrading kan doorverbinden om te testen of de schakelaar echt stuk is en moet ik dan een nieuwe module bestellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Brambo45,

bij mij lijkt het andersom, de airco staat continu aan :-(

Ik heb een Haynes werkplaatsboek besteld. Als je nog ff geduld heb kan ik daarin snuffelen hoe e.e.a in elkaar steekt en jou wellicht antwoord geven.

Ik hoop het boek volgende week te ontvangen

gr

Boef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, net het boek binnen :whistle:

Trek je motorkap open en trek de zekeringkast open, hierin zitten ook de relais. De "a/c clutch" is het relais dat de pomp bedient naar aangeven van je draaiknop van de ventilator.

Ik heb bij mij deze relais eruitgetrokken (rustig met de hand wrikkend omhooghalen) daarna motor gestart en gekeken hoe de aircopomp reageert als je het relais er weer insteekt.

Ik had mazzel, het relais was kennelijk blijven plakken maar reageert nu weer naar behoren. Doet het relais nog niet zijn werk bij jou kan je een van de andere relais even omsteken om te zien of het je relais is. (de 3 relais zijn identiek, zie opschriften en afmetingen)

suk6! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...