Spring naar bijdragen

Ratelend Geluid


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb de laatste tijd een ratelend/tikkend geluid dat vanuit de koppeling lijkt te komen, echter wil is raad hebben van anderen.

Wanneer ik de auto stationair heb lopen zonder dat deze in versnelling loopt, is het geluid hoorbaar echter wanneer de koppeling ingetrapt wordt is het geluid weg. Tijdens het rijden is het niet of nauwelijks hoorbaar.

Wat info over de auto: TJ uit 2000, 4.0L met 78000 km op de teller.

Graag jullie advies/idee hierover.

Alvast bedankt,

Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De koppelingsplaten zijn pas versleten bij ca 150 K, of je zou veel vuil daar hebben zitten.( ik weet niet wat je de laatste tijd aan offroad hebt gedaan) Het druklager?

Is het niet een kruisje in je achterste aandrijf lijn? ( ik denk even aan de historie van mijn TJ )

Succes er mee Tim,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druklager gaat normaal langer mee dan de platen. Maar niks is zeker in techniek. <_<

Ik weet dat er bij Frank z,n TJ troep( oud hout of iets dergelijks) in het huis was gekomen. Toen we in Rena waren.

Maar als je zeker weet dat het bij de koppelingsplaten weg komt, dan zou je de boel los moeten maken.

Of je rijdt door tot het probleem erger wordt, of verdwijnt. :rolleyes:

Succes Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...