Spring naar bijdragen

Aanjager schakelaar


Recommended Posts

Ik weet niet of er al een topic (anders ff wissen) van was maar bij deze dan die van mij,

De schakelaar van de aanjager deed het bij mij maar op twee standen, laagste en hoogste stand.

Omdat ik dit al eens had meegemaakt in een Renault Safrane wist ik wel waar ik het moest gaan zoeken.

De kachelweerstand zoals ze dat ding noemen, vervang dat ding en het werkt weer als nieuw.

VERVANGEN:

Kijk aan de bijrijderskant onder je dashboard dan zie je daar twee plastic zwarte kapjes zitten, aan de voorzijde zit een kruiskop schroefje dat draai je los en aan de onderzijde van het rechtse ronde kapje zit ook nog een schroef deze kun je los draaien en het gehele kapje valt dan vanzelf naar beneden.

Nu kom je al aardig in de buurt van de kachel weerstand, deze zie je zitten als je naast de auto zit en in het gat kijkt waar je het kapje hebt weggehaald, er zit een platte stekker met vijf draden eraan, trek deze los en dan zie je meteen twee schroefjes zitten maatje 7 of 8 draai die er ook uit en je hebt je weerstand in je hand.

Helaas lukt het losdraaien van de twee schroeven niet zo gemakkelijk want je moet om er bij te kunnen even dat vacuumklepje losschroeven en aan de kant hangen maar dat stelt niets voor en dan kun je echt makkelijk bij de schroeven van de weerstand.

Ik haalde mijn weerstand eruit en zag dat er wat contacten los zaten dus niet tobben en de nieuwe erin en alles weer omgekeert terug bouwen.

Contact op aan zetten en ff testen en je zult merken dat je alle standen weer kunt gebruiken.

Klusje duurt in totaal ongeveer een half uur, en een gebruikte weerstand kost de kop niet, denk aan 5 of 10 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...