Spring naar bijdragen

Beste bescherming onderkant?


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Beste medejeepers,

Ik hoor van een heleboel mensen heel veel meningen over wat je het beste op de onderkant van de jeep moet smeren om hem duurzaam te beschermen.

(Hammerite,Rutex,Dorabak,Owatrol, Herculiner enz.)

Ik ken alleen Hammerite en dat vindt ik na gebruik voor de afgelopen winter niet echt een succes.

Wat is naar jullie ervaring het beste?

unsure.gif

Pedrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb bij mijn project het frame laten zink coaten en poedercoaten en oude motorolie in de frame balken verneveld. het crossmember heb ik heel dik in de hammerrite staan en als je dat goed laat uitharden is het best een goede bescherming (en makkelijk bij te werken naderhand) voor de body zijn de meningen erg verdeeld. er zijn mensen die heel erg enthousiast kunnen worden met de tectyl; ik hou er persoonlijk niet zo heel erg van. na een tijdje is het uitgewerkt en roest het onder het tectyl weg zonder dat je het kan zien.

oftewel elk product heeft zijn voordelen en nadelen. mijn mening is dat het beter iets eerder kan gaan roesten en dat je het meteen merkt zodat je er wat aan kan doen.

Nog een laatste tip: als je roest weghaalt en vooral op het frame mag je grof geweld gebruiken. met alleen een staalborstel haal je alleen de losse oppervlakte roest weg en blijft er nog erg veel zitten.

deze twee soorten heb ik zelf gebruikt op beide de body en het chassis. vooral de gene die op deze foto gemonteerd is werkt zeer effectief en laat niks zitten

im001078.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey pedry,

de beste oplossing is en blijft om je jeep helemaal te demonteren en het chassis te laten stralen en galvaniseren. ( en daarna poedercoaten als je dat mooier vind)

deze week is mijn chassis aan de beurt.... goto's moet ik eigenlijk dan ook maar direct posten.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het nadeel van galvaniseren is dat de zink niet hecht op plekken met roest dus het beschermt de binnenkant van de framebalken niet. Ik heb zelf namelijk ook naar die optie gekeken en uiteindelijk heb ik het maar bij electrostatisch zink coaten gehouden. hier wordt de zink electrisch geladen waardoor die ook aan de binnenkant komt. en ik kon een goede gecombineerde prijs krijgen voor het stralen zink coaten en poedercoaten maar het nadeel is dan dus dat alles uit elkaar moet.

ff off topic: Cyril, waar laat jij je chassis galvaniseren??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...