Spring naar bijdragen

Bilstein B6 Off-Road Schokdemper


Recommended Posts

Hallo jongens, even voor stellen, ik ben Kees uit Maassluis en sinds een jaar trotse eigenaar van een Jeep G.C uit 1997,model ZJ 5.2V8 en tevens al laaaange tijd motorrijder.

En ik vind deze site echt fantastisch,als wij elkaar op deze manier kunnen helpen met raad en daad.

Ik wil mijn originele al 14 jaar oude schokdempers vervangen, voor OF Rancho rs5000 OF Bilstein B6 Off-road. (tja..omdat deze het meest worden genoemd/geroemd) Heeft daar iemand ervaring mee? Kan ik de originele schroefveren laten zitten? Het is natuurlijk beter om gelijk ook de schroefveren te vervangen,maar deze zijn nog goed!Ik heb wat gelezen over dit item,maar wat ik naar voren wil brengen is dat de schroefveer alleen de hoogte bepaalt van je motor/auto (en wat comfort,lig aan hoeveelheid windingen)! En ingaande demping zorgt vooropvangen v/d schok, en uitgaande demping voor de wielen terugdrukken op de weg.Zelf ben ik geen voorstander van gasgevulde schokdempers,omdat de werking al snel minder wordt (dit door het gas wat ontsnapt uit het reservoir)! Zelf prefereer ik oliegedempte schokdempers. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik alleen op de verharde weg blijf rijden... Afijn,iemand met objectieve ervaringen met bovenstaande?

Bij voorbaat dank.....jongens. Oeps,en meisjes!xxxxxxxxxxxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...