Spring naar bijdragen

Lift Kit Cherokee Kj


@lbert
 Share

Recommended Posts

Hallo Mede jeepers,

Ik rij sinds December 2010 Met een mooie zilvergrijze KJ 2.8 crd high roof bj.'05 op grijs kenteken.

Ben zeer tevrede over de rij kwaliteiten van deze auto, maar wil het wat anonieme uiterlijk wat aanpassen

met onder andere een lift kitje en een paar stevige banden.

Ik heb de auto voornamelijk voor wegkm's maar terreinwerk blijft ook elke keer weer een uitdaging.

En das toch prettiger met wat meer grip en bodemvrijheid, vandaar.

Na veel leeswerk ( ook op dit forum) toch maar gekozen voor de OME liftkit, deze is inmiddels besteld en

kijk er naar uit.

had wel begrepen dat het geen allerdaags werk is om een KJ te verhogen en dat de middelen ook beperkt zijn

zeker in vergelijking met de wat oudere types.

De OME liftkit geeft maar een verhoging van 1,5", maar dat geeft wel de mogenlijk heid voor een wat grotere

bandenmaat en daarbij een wat stoerder uterlijk.dit is bij mij voldoende.

Graag hoor ik julie ervaringen met een KJ lift, want verkooppraatjes zijn natuurlijk altijd positief .......dus uh.

IK twijfel nog even over de bandenmaat en type ( voorkeur BFG All terrain of Mud terrain)

en dan 245/75/16 of 255/70/1

Nou ik hoor graag van julie !

Gr. Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @lbert!

Wij rijden sinds 2008 met een Cherokee uit 2005 en hebben sinds begin 2009 de OME lift kit gemonteerd. Ik hoop wel dat je de goede veren hebt besteld, want voor de CRD is alleen de OME790 HD geschikt voor de veren aan de voorkant en ik zou ook achter de OME948 HD nemen. Van alle andere heb je maar weinig plezier want die zakken net zo snel in als de standaardveren. De CRD motor is nogal zwaar en als je later nog een lier wilt monteren wordt het gewicht alleen nog maar groter aan de voorkant.

Welke schokbrekers heb je besteld? Ook de bumpstops niet vergeten? Ik moet de onze aan de voorkant nog vervangen.

Die 1,5" verhoging is overigens maar een algemene aanduiding, want er zit verschil in de KJ's uit de begin jaren (2001/2002) en de latere modellen. In jouw geval zal je het in ieder geval goed merken dat je iets hoger moet instappen.

Laat je de inbouw doen? Denk in ieder geval aan het uitlijnen achteraf! Je zult overigens versteld staan dat de Jeep zelfs beter rijdt na de verhoging.

Wat banden betreft zijn we niet extreem gegaan en bij 245/70R16 blijven steken voor zowel de AT als de MT banden die we op aparte velgen hebben. Voor de 245/75R16 zul je in veel gevallen de lasnaad die achter de voorband uitsteekt en door de plastic wielkuip wordt afgedekt moeten platslaan anders lopen de banden aan. Ook past deze maat niet meer in de reservewielhouder (245/70R16 gaat in AT nog net, maar MT ook niet meer). Ik denk overigens dat MT voor het dagelijks gebruik ook niet echt geschikt is.

Laat maar weten als je nog meer vragen hebt!

Groeten,

Reneg8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Reneg8,

Bedankt voor je reactie.

De voorveren die ik besteld heb zijn OME 926 met Struts Nitrocharger Sport OME60069( volgens 4x4 onlineshop geschikt voor CRD)

En achter de OME 947 ( dit is inderdaad niet de HD uitvoering) met shocks Nitrocharger Sport OME90009.

Hij adviseerde de normale boven de HD's anders stuiterde ik eruit ?????

Als jij zegt dit valt wel mee kan ik het nog aanpassen.

Ik probeer de montage zelf te doen of anders bij Jeepee center in Oosterhout

Wat is bij jou het resultaat van de verhoging , meer dan 1,5" ?

En geen last met aandrijfassen?

Dat van die lasnaat is bij mij bekend, en geen probleem, maar ik weet niet of ik voor de iets hogere 245/75 ga

of voor de iets breedere 255/70 ik wil wel de standaart 7" velg blijven gebruiken.

Zo ik gaa even verder met m'n daklampen, ik heb zaterdag zo'n kunststof lightbar voor renegate gekocht op marktplaats

maar deze heb ik 18 cm in moeten korten anders past hij niet op een highroof.

even wat extra werk maar staat wel super.

als het klaar is maak ik wel een foto.

ik hoor je !

groetjes Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @lbert,

Daar was ik dus al een beetje bang voor want die reacties kreeg ik in 2009 ook, maar het is niet voor niets dat in USA voor de CRD alleen maar de OME790 wordt geadviseerd. Met de OME926 ben je spoedig weer terug bij af. Veercomfort is natuurlijk ies subjectiefs, maar ik stuiter nergens heen en vind het zelfs comfortabeler dan standaard. Als je een aanhanger wilt trekken of zware spullen wilt laden (je hebt tenslotte een grijs kenteken uitvoering :P ), zou ik ook achter voor de HD variant gaan. Dit maakt het weggedrag met aanhanger veel stabieler en de Jeep zakt minder door zijn veren. Voor de prijs hoef je het niet te laten, want ze kosten allemaal hetzelfde.

De schokdempers die wij hebben zijn:

voor: OME NS131

achter: OME 132L (de lange versie alleen te verkrijgen in USA bij All J products in Big Bear Californië, waar we ze dan ook persoonlijk zijn gaan halen B) )

De nummers die jij noemt zijn volgens mij nieuwe nummers.

Na verhogen lag onze Cherokee ongeveer 7 cm hoger dan voorheen. Dit hangt echter van de originele veren af en geeft geen garantie dat dit bij jou ook zo zal zijn. Ik kan morgen wel eens de afstand van grond tot dorpel meten voor en achter. Ben zeker dat hij over de tijd weer iets is "ingezakt". We hebben er tenslotte alweer 50.000 km mee gereden sindsdien. O ja, dat we geen problemen hebben met de steekassen voor moge duidelijk zijn. Ik heb wel pas de achterste aandrijfas vervangen. Daar was het kruisje defect. Aandrijfas voor blijft dezelfde hoeken houden, dus daar geen probleem.

Succes met de daklampen!

Reneg8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello,

Ik zal morgen even bellen of ze de bestelling aankunnen passen, want het risico dat ze weer ingaan zakken kunnen we natuurlijk niet hebben.

heb jij dan vóór ook de zwaarste uitvoering? dus de HD versie voor de CRD. ik heb nl. de standaard versie voor de CRD dit is al een verzwaarde tov de benzine versie.

De lampen zijn goed gelukt er staat een fotootje in mijn gallery, Nu valt dat hoge dak ook niet zo op.( leuk kenteken trouwens hè )

gr. @lbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey @lbert,

Ziet er goed uit met die lampen en ja geinig kenteken heb je!

Zoals gezegd heb ik voor en achter de HD versie. Voor OME790 en achter OME948. Beide zijn de zwaarste uitvoering.

Hier is nog een link naar All J Products, mocht je het nog eens van een andere kant willen horen.

Groet en succes!

Reneg8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag de veren aangepast voor HD's, maar hoorde dat de shocks niet op voorraad waren .........levertijd eind Mei!!!!!!!!!!!

De veren worden opgestuurd en de shocks vervang ik waarschijnlijk door Bilstein.

Keep you informed!

groeten,

@lbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo mede jeepers,

Tis alweer een tijdje geleden, maar ik heb lang moeten wachten op de schokbrekers.

Ãk heb ze uiteindelijk via B+S in Tiel besteld bij ARB in australië.

Er was al een bestelling onderweg dus ze konden nog mooi mee.

Afgelopen woensdag opgehaald en gisteren en vandaag gemonteerd.

Nou, het veschil mag er zijn !!

inderdaad 7cm verhoging.! het is gelijk een heel andere auto, alles is veel beter in verhouding.

Volgende week nog andere banden en nog even laten uitlijnen, and a new KJ is born!

Kzal de foto's in mijn galery zetten.

Groetjes @lbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, voor het gevoel rijd hij nu al een stuk beter, dat zal na het uitlijnen alleen nog maar beter worden denk ik.

Ja, dat ziet er al veel beter uit

En stuitert de KJ nu of valt dat zoals ik eerder zei wel mee?

Groet,

Reneg8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...