Spring naar bijdragen

Banden Wagoneer


heckie
 Share

Recommended Posts

Hoi,

ik ben nieuw hier . ik heb sinds kort een wagoneer van 1983. zie foto. 93000 miles gelopen in januari gekeurd en meteen gas in laten bouwen 104 liter ringtank bij gebroeders orsouw in eindhoven.

nu vind ik de vering erg stug. kan dit aan de bladvering liggen of heb je stugge schokbrekers (heavy duty) voor deze auto's. heeft iemand ervaring hiermee.

ook vind ik dat hij wat vermogen mist, ik heb een dodge d350 gehad met een 360 four barrel die had heel wat meer vermogen dan de 360 2 barrel. wat is jullie ervaring als je er een 4 barrel spruitstuk van edel brock opzet met bijhorende carb. er zijn noal wat verschillende spruitstukken te vinden en volgens sommige moet ik een 6oo cfm carb, hebben.

ook moet ik nieuwe banden hebben, wat adviseren jullie ik twijfel tussen general HTS 235 75 15 105 t of de general 235 75 15 109 t (versterkte wangen) heb je versterkte wangen nodig of word de band dan te stug

of de maxxis MA-751 235/75 R15 110/107Q 8PR OWL of de maxxis 235 75 15 ma-1 white wall.

heeft iemand een antwoord op deze vragen, alvast bedankt voor de reactie

Frans

post-5753-0-04186400-1298667060_thumb.jp

post-5753-0-15484300-1298667073_thumb.jp

bewerkt door heckie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

ik ben nieuw hier . ik heb sinds kort een wagoneer van 1983. zie foto. 93000 miles gelopen in januari gekeurd en meteen gas in laten bouwen 104 liter ringtank bij gebroeders orsouw in eindhoven.

nu vind ik de vering erg stug. kan dit aan de bladvering liggen of heb je stugge schokbrekers (heavy duty) voor deze auto's. heeft iemand ervaring hiermee.

ook vind ik dat hij wat vermogen mist, ik heb een dodge d350 gehad met een 360 four barrel die had heel wat meer vermogen dan de 360 2 barrel. wat is jullie ervaring als je er een 4 barrel spruitstuk van edel brock opzet met bijhorende carb. er zijn noal wat verschillende spruitstukken te vinden en volgens sommige moet ik een 6oo cfm carb, hebben.

ook moet ik nieuwe banden hebben, wat adviseren jullie ik twijfel tussen general HTS 235 75 15 105 t of de general 235 75 15 109 t (versterkte wangen) heb je versterkte wangen nodig of word de band dan te stug

of de maxxis MA-751 235/75 R15 110/107Q 8PR OWL of de maxxis 235 75 15 ma-1 white wall.

heeft iemand een antwoord op deze vragen, alvast bedankt voor de reactie

Frans

Hallo Frans,

De stugheid komt volgens mij omdat er rondom bladveren onder zitten en dat krijg je volgens mij niet veel soepeler.

Je zou het aan iemand moeten vragen die echt verstand van wielophanging heeft, ik heb dat niet, maar heb mij ooit laten vertellen dat dat komt omdat er rondom bladveren onder zitten.

Wij hebben zelf ook een grand wagoneer en ik vind (maar dat is persoonlijk) dat onder een grand wagoneer banden met witte zijvlakken horen en zeker geen banden met witte letters of hele zwarte banden.

Het is een klassieker en die kun je volgens mij het best zo laten en vooral niet te brede banden.

Maar nogmaals dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Hierbij een foto van onze wagoneer.

http://i174.photobucket.com/albums/w103/Hendrik_2007/Wagoneer/DSC_0211a.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...